Gå til innhold

Dagmamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som har dagmamma? Jeg lurer på hva dere betaler henne for timen, og hva som er inkludert, bleier, mat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

4500 kroner i måneden. Svart. Mat inkludert, ikke bleier og våtservietter. (Bergen)

Skrevet

4700,- svart... Bleier og mat innkludert... Oslo...

Skrevet

Jeg har et dagbarn og jeg tar 4000,-

Da er mat inkludert, bleier må medbringes.

Må si dere betaler stive priser (4700,-)!

Den dagmammaen bør være verdt pengene!

Skrevet

Betaler 250 kr dagen, hvitt. Mat er inkludert, men ikke bleier.

Skrevet

Er 4700 en stiv pris? Du vet at foreldrene til barnet ditt får kontantstøtte på 3300 i mnd...? Dvs at de betaler 700 kr fra egen lomme til deg. Minus det de sparer i mat. Synes du virkelig at det er greit ? Jeg vil kalle det veledighet. En barnehageplass ville kostet 2250. Og de ville ikke motatt kontantstøtte.

Spesielt synes jeg du er råbillig når du bare har ett dagbarn. Hadde du hatt fire så!

Ville gladelig betalt 3300+2250 for en god dagmamma som betalte skatt. (Da kan foreldrene trekke fra 25000 på skatten). Kravet mitt ville da vært maks tre barn og mye utendørsaktivitet. Treffe andre barn osv... Mat ville jeg betalt ekstra for.

Skrevet

Betaler 3500/mnd, svart, mat er inkl, ikke bleier og våtservietter

Skrevet

Gratis dagmamma da med andre ord :-)

Skrevet

3300 for svart pass (jeg sender med bleier og middagsglass resten dekkes av dagmamma ) Hun passer også storebror før og etter skolen og dekker mat til ham også

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg er hun som har ett dagbarn til 4000,-

Skjønner at jeg er billig etter regnestykket nedenfor meg, men 3300,-!?

Det må da være ran?

Hun dagmammaen må være ung og beskjeden!

Jeg tok 4000 fordi det er en venninne, og fordi jeg kjenner noen som har flere barn til 4000 pr pers.

Neste gang jeg tar inn et barn skal jeg helt klart øke prisen!

Håper flere vil skrive sine erfaringer/priser her:)

Skrevet

Jeg har vært dagmamma før og fikk 4000kr "hvitt" pr barn pr mnd. Jeg slet økonomisk, jeg hadde to dagbarn (hadde ikke barn selv da) og måtte ha en jobb på si for å klare å betale regningene mine. Jeg ble rett og slett utslitt av all jobbingen! Skulle gjerne hatt noen kroner ekstra så dagbarna fikk litt mer variert kost også... måtte etter en stund be foreldrene om å sende med mer mat enn avtalt...

Jeg synes som en over her sier, at man kan ta seg like mye betalt som det barnehage ville kostet pluss kontantstøtten foreldrene får, hvis dagmammaen er "hvit". husk at hun må betale skatt av de pengene hun får også!

så her er en oversikt over hva jeg synes høres fornuftig ut:

pris: 5000kr mnd (28kr timen)

inkl: grøt til frokost + lunch + frukt + drikke + åpen barnehage eller andre aktiviteter + leker og utstyr

ikke inkl: bleier + våtservietter + niste (hvis det er så lang dag at de trenger tre måltider)

Bare tenk på hvor mye en barnehageansatt tjener på omtrent samme jobben, og hun slipper å kjøpe inn og holde orden på utstyr til barna, slipper slitasje i hjemmet sitt, og slipper å bruke pengene "sine" på mat til barna.

Skrevet

Jeg jobber turnus og det varierer dermed hvor masse dagmamma jeg trenger til jenta. Jeg betaler 35 kr i timen, svart. Da får hun mat og dagmamma betaler for aktiviteter som ikke er avtalt og jeg har med bleier og stelleutstyr.

Ordningen er nok best for meg, og tviler på hun kan leve av det. Hun har vært på jakt etter flere barn, men skal slutte som dagmamma og begynne i ny jobb.

Skrevet

Vi betaler 5000 i mnd, hvitt. Da går jenta ikke fulltid (jeg leverer henne vanligvis rundt åtte, halv ni og så blir hun hentet halv fire + at hun har fri en dag i uka), men vi betaler ikke noe ekstra for ekstra timer eller dager. Dagmamma holder "vanlig mat" (akkurat nå er snupp vrien å få i brød så vi kjøper grøt som hun kan få hos dagmammaen) og vi holder bleier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...