Gå til innhold

Er redd for exen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, må bare lette litt på trykket!

Etter 1 1/2 måned på krisesenter er jeg hjemme igjen. Mannen min har flyttet ut, men jeg stoler ikke på at han ikke dukker opp. Han har forandret seg veldig, og jeg mistenker at han har utviklet en psykisk sykdom. Tørr ikke gå utafor døra etter at det er mørkt, og sjekker dører og vinduer konstant. Vet at han ikke ønsker å være sånn, for jeg ser at han forsøker å kontrollere seg. Han har veldig mange rare forestillinger, og voldsomme humørsvingninger.. Han har blitt voldelig før, og jeg er redd han kan bli det igjen. Er det noen andre som har en lignende situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er redd exen min jeg og, men ikke helt på samme måte som deg, jeg er redd for hva han vilgjøre med jenta mi, han er veldig

psykisk ustabil for tiden. truet meg da jeg var gravid. Men vi bor 4 mil fra hverandre, håper han skjerper seg snart.

Men jeg trur din situasjon er ganske mye værre. er du redd for hva exen vil gjøre mot deg? har du vurdert å flytte?

Skrevet

Du må jo gå til politiet,om du ikke har gjort det til nå! Har du dokumentert eller har vitner på noe som helst av trusler eller ubehagelig oppførsel fra han mot deg eller barnet/barna deres,så ta det med til politiet og anmeld han,og skaff deg en voldsalarm! Jeg har levd med trusler fra en rusavhangig barnefar,og jeg tar ingen sjanser,det er det ikke verdt. Har også låst dører og lukket vinduer og gardiner en periode,og planlagt fluktrute gjennom kjellergangen,hatt en "slagvåpen" ved siden av senga om natten osv.osv. Har også informert noen store sterke naboer når det har stått på som verst,og flyttet vekk en uke med barna. Du må absolutt ikke bagatellisere oppførselen hans,men stole p magefølelsen din. Han har vel ikke samvær med barna? Har du noen mulighet for å flytte vekk og få hemmelig adresse? Jeg skriver ned alt av telefonsamtaler fra eksen og alt som blir sagt og gjort,med dato og klokkeslett,og viser frem sms-meldinger til politiet,har en veldig dyktig kontakt der,som bare jobber med slike saker. Jeg har bedt om et nytt besøksforbud nå,og han brøt ikke dette sist,han skjønte at det ville medføre straff for han. Men det høres faktisk ut som om din eks er enda "farligere" enn min,for min har aldri brukt vold mot meg,bare truet. Er du redd for noe slikt,må du gjøre alt for å beskytte deg selv og evt. barn!

Skrevet

hei

jeg har det samme problemet,fikk endelig kastet han ut i stad.

vi har hvert gift i 2mnd og han har forandret seg skriker,slår seg selv,kjefter på småen for ingenting,truer med å drepe ol..

er ung og føler meg så utrolig alene,heldgvis gikk jeg til mine foreldre som støtter meg 110% og jeg skla bare ringe opp til de hvis han dukker opp (de bor rett oppe i gata)

skjønner ikke hva det er som er skjedd med han,akkurat som om han har flere personligheter..

flyr fra vindu til vindu og sjekker døren og er så utrlig nervøs for at han skal ha kopiert en nøkel og kommer på natten når jeg har lagt meg..

vil ikke snakke med venninner om dette problemt,har ingen så nære venner at det er temaet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...