Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører så mye forskjellig angående det å være på pasient hotellet. Må vi ha klær til babyen hver dag mens vi er der eller holder det med et hjemreise sett? Altså: får vi låne klær til babyen under oppholdet? Hva med bleier og stelleutstyr?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på... Har nå pakket ned bodyer,pysjer og hele sulamitten jeg, skulle egentlig ikke pakke så mye,men jeg har ingen talenter innen effektiv pakking, så mannen min kommer vel til å se passe nedlesset ut når vi kommer togende...

Noen som har ligget der i det siste som vet?

Skrevet

Mm, er bare i uke 32... Men har begynt å tenke på det. Hadde vært så greit om jeg bare kunne ha med et sett. Blir nok å drasse på, så om en slipper ha med en drøss av babyklær hadde det jo vært fint.

Skrevet

HAH!! Der kan jeg faktisk hjelpe dere med skikkelig "inside information"!! :)

Det er ikke klær til barnet der. Så det må dere ta med. Det kan også være lurt å ta med litt bleier. Det vil si..jeg er ganske sikker på at man får ca ti bleier, men om barnet gjør seg ut mye, så kan det fort bli for lite. Det blir i alle fall solgt en hel del newborn bleier i resepsjonen.. Men skulle det bli for lite så ligger det jo en Kiwi-butikk inne på sykehusområdet (3-4 min å gå fra hotellet). Det kan være lurt å ta med litt ekstra bind til dere selv også, men også dette selges i resepsjonen.

Jeg ville tatt med det mest basice av stelleutstyr, men det mest nødvendige skal finnes på hotellet.

Dere må i tillegg ha med alt av klær til dere selv. I og med at det er et hotell så er det ingen som rusler rundt i morgenkåpen. Rart, men de gjør i alle fall ikke det.

Lykke til!!

Klem

Skrevet

Takk for infoen! Tenkte nok det. Men dyne og sengesett får vi vel låne??

Skrevet

hvor lenge lå du der? Synes du det var greit?? Er så spent på dette jeg, lå på barsel sist, fikk ikke være på hotellet pga misfarget fostervann.. Mannen min må være hjemme med eldstemann om natten så jeg blir helt alene, dritskummelt.... Jeg hater å være alene!! Er mer redd for det enn for fødselen, er skikkelig pingle:)

Skrevet

Dyne og sengesett får du låne, men mange skifter og triller rundt i egne faktisk. Dynetrekk i alle fall, Synes det og er litt koslig jeg da.. :) Men klart, det kan blir for mye baggasje også.. :)

Skrevet

Vet du, jenta vår døde dessverre i magen min 5 dager over termin, så vi lå ved observasjonsposten for gravide en uke etter fødselen begge to. Så sånn sett så har jeg ingen direkte personlig erfaring dessverre. Men de jeg kjenner som har vært der, har vært veldig fornøyde.. :)

Jeg jobber der jeg.. :)

OG du, det går helt sikkert fint å være der alene, det er mange som er det! Så du får nok av folk å prate med tenker jeg.. :) Men forstår godt tanken på at der best å ha mannen der, absolutt!!

Lykke til!

Klem

Skrevet

Her er Ullevåls egen liste:

Hva du skal ta med

Helsekort og resultater av blodprøver

Styrkedrikk til fødselen og matpakke til ledsager

Gode og komfortable klær og sko til innebruk etter fødselen

Litt klær og bleier til babyen (brukes på hotellet)

Om du bruker medisiner, ta dem med

Toalettsaker (håndklær, såpe og klut fås i avdelingen)

Lesestoff og musikk (husk øretelefoner)

La verdisaker og større pengebeløp bli igjen hjemme, avdelingen tar ikke ansvar for dette.

Vi har begrenset bagasjeplass. Større ting er det bedre å hente hjemme etterhvert (for eksempel bag og yttertøy til babyen).

Det er faktisk som et hotell, med bedre service på enkelte områder,og dårligere på andre. Det er selfølgelig håndklær, kluter, såpe, sengetøy, dyne og pute. Det er TV og kjøleskap, men ikke vannkoker (i hvertfall ikke i 2003). Du får noen bind og bleier.

Du får besøk av jordmor, og kan ringe på hjelp til babyen når du trenger det. Du kan få hjelp til amming midt på natten om det skulle være nødvendig, men det er ikke roomservice, du kan ikke bestille frokosten levert på rommet. Det er også styrete med lunsj/middag. Du kan bestille brett du kan ta med opp på rommet, men ikke for pappan. Dvs at hvis du ikke orker å sitte i "restauranten" å spise, eller ikke kan fordi du har en timeavtale med jordmor/lege/blodprøvetagning el.l. skal man i teorien spise hver for seg.

Jeg nevner det fordi jeg syntes det var ganske frustrerende sist. Vi var på hotellet i 4 døgn, jeg var utslitt etter fødsel, hadde baby med gulsott som jeg måtte amme 2. hver time, og kunne tenkt meg en enklere måte å få i meg mat på enn kantinesystemet på hotellet. Kan jo være de har endret på det nå. Hvis ikke kommer jeg til å bryte en del regler denne gangen. De kan jo ikke akkurat kaste oss ut.

Skrevet

uff det var kjempetrist å høre, jeg tenkte ikke over nicket ditt. Det var virkelig ikke meningen!! Føler virkelig med dere, det er jo vårt verste mareritt!!

Nå ble jo mitt siste innlegg bare tåpelig, jeg skal heller tenke på hvor heldig jeg forhåpentligvis vil være, og være takknemlig for det!

Masse trøsteklemmer sendes!!

Skrevet

Det stemmer at det ikke er vannkoker på rommene, når det gjelder fasiliteter så er vi litt enklere enn de fleste vanlige hotell, vanlige hotell i Norge i alle fall.

Når det kommer til bestilling av mat, så stemmer ikke dette helt. Jeg kan bare snakke for hva som fungerer i dag 2005, siden jeg bare har jobbet her i år. Man kan fint bestille mat til begge på rommet. MEN man må bestille den senest en halv time før måltidet starter, og der er man dessverre litt streng. Det er likevel veldig forståelig, for det er så presset for ressurser på kjøkkenet, så like før, under og etter et måltid så har de ikke tid til å legge opp mat til de som bestiller (derfor en halvtime før).

Den eneste forutsetningen for at man kan bestille et måltid, er at man har helpensjoni utgangspunktet. Igjen, kanskje litt ugreit, men fullt forståelig da vi ikke kan sette av mat til noen som evt ikke kommer og betaler for maten.

Maten som er satt av henter man bare i cafêen til hotellet, oppgir romnr. og navn. Men som sagt: Man må ha helpensjon for å sette av måltidene, og de blir ikke bragt opp på rommet, siden det ikke er roomservice på hotellet.

Håper du får et bedre opphold denne gangen! :)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...