Gå til innhold

Bananfluer - hva gjør man med de??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått en hel hærskare i hus. Hadde en sopp liggende som jeg hadde glemt, og dermed.. De blir jo bare fler og fler. Nå har jeg vasket søppelbøtta og alt matavfall som kastes herhetter skal pakkes inni plast. All mat som står fremme, brød og frukt, er enten pakket godt inn eller lagt i kjøleskapet. Og vi kan ikke la noe matrester bli stående!

Er det noen som har noen andre tips for å bli kvitt disse fæle dyrene???

Det blir jo en del matavfall med en liten i hus også...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med at du har noen potteplanter i hus også. Fikk et tips på tv her om dagen ang. slike fluer, og der anbefalte de å putte tre ubrukte fyrstikker i jorden på plantene med fyrstikkhodet ned.

Ut fra det du forteller så er det ikke plantene i seg som er årsaken til problemet, men det skader i alle fall ikke å prøve:)

Skrevet

Og vann potteplantene på skål slik at jordoverflaten aldri blir fuktig.

Skrevet

Det går ann å få kjøpt fluepapir som du enten kan henge i taket eller oxo en anne type som du kan klistre på vinduet. De er satt inn med et stoff som tiltrekker seg fluene og da fanger dem. Fungere supert!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Bananfluer er noe skikkelig herk! Jeg har også fått de med meg hjem fra fruktdisken. Har hatt de en gang før. Da ble jeg kvitt dem ved å ha fullstendig frukt-fritt hus i en uke. I tillegg til bananer, liker de seg veldig godt på bla. fersken og nektariner. Jeg har lest at de kan legge opptil 1000 egg per døgn. Så det er ikke lett å bli kvitt dem uansett hvor mange man dreper. De setter seg ofte på vinduene, så jeg er jevnlig på vindus-kikk og kverker de jeg finner.

De kan finne på å legge egg i blomsterpotter (les tipsene over), men liker seg aller best i fruktskall og kompostdunken.

Tøm matavfallsdunken minst en gang per dag! Ha minst mulig, helst ikke noe, frukt i hus! Drep alle du finner!!!

Skrevet

søk på bananfluer også, da får du også noen tips.. feks zalo og eddik

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...