Gå til innhold

HJELP jeg er blitt smokk!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger noen tips, anng. "kosing" med puppen.

Min jente er litt over 2 mnd, og tar ikke smokk. Har prøvd ganske mange ganger, men har gitt opp nå. Jeg ammer, og om kvelden ender det med at hun "henger" i puppen min i timesvis, med bare små pauser. Det eneste som hjelper på henne og roer henne er å ligge henne til puppen. Hun suger ikke på samme måte som når hun er sulten, det er smånapping, og pauser om en annen. Det er helt håpløst å i det hele tatt prøve å få henne til å sove på en annen måte. Dette har vært en lett måte å få henne til å sovne på, men nå skjønner jeg at jeg må avvenne henne med dette, hvordan gjør jeg det, noen tips? Jeg tør ikke få barnevakt eller noe, for jeg vet hvor avhengig hun er i å henge i puppen hele kvelden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å nei så slitsomt!! Vet at en i barselgruppen slet med det samme og hun prøvde en litt spesiell type smokk fra apoteket. Den er litt lengre og ganske tynn med rund tupp, i naturgummi. Unique har en lignende type smokk som jeg har kjøpt i Menybutikker.

Min tok heller ingen andre smokker en disse to, men de er desverre litt vanskelige å få tak i:)

Skrevet

Har du prøvd ulike typer med smokk?

Og har du forsøkt at far legger jenta?

Tja, har vel kanskje ikke flere råd å komme med... Du kan jo selvfølgelig prøve "skrike-metoden", men jeg er ikke så veldig tilhenger av den personlig...

Lykke til! :o)

Skrevet

nei, det går ikke at noen andre legger henne. ikke meg selv heller, for såvidt. hun må sovne PÅ puppen. der ligger hun gjerne noen timer først. hvis hun er ordentlig trøtt, og jeg prøver å legge henne, blir det hyling..hun skriker seg nesten i hel, det høres ut som hun skal dø, og det fortsetter og fortsetter i det uendelige. eller uendelige skjer det jo ikke da, siden jeg ikke klarer å høre på det så alt for lenge, og legger henne til puppen. men bare etter suging i 20 sek der, kan hun være sloknet. jeg får se etter den smokken som sto over. har prøvd flere typer smokker, men den har jeg ikke prøvd.

Skrevet

Mange sverger til smokken "Trøst" som de har på apoteket.

Skrevet

er fremdeles smokk jeg;(

hun er no 7mnd..kjempe slit..

aner ikke hva jeg skal gjøre..hun bare elllllsker puppen..;0)

Vil ikke ha noe annet..har prøvd det som er å prøve..hun tok en liten stund Chicco sin gummi smokk fra apoteket..men ikke no lenger...

Skrevet

Prøv de smokkene med helt rund tupp,de er de eneste babyen min vil ta:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...