Gå til innhold

bleier-lekkasje...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på snart 12 kg bruker libero up & go 10-14 kg. Har gått veldig greit, men den siste uken har han tisset seg ut hver natt/bleien har lekket...! Er det noen bleier som egner seg spesielt om natten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke prøve en str større om natta? Vi har ulik str på dagbleier og nattbleier nettopp pga lekkasje. Vi bruker up & go på dagen og vanlige bleier på natta. Vi må nemlig legge noe imellom huden og bleia på ene siden ellers lekker det uansett:)

Skrevet

Hva med å prøve et annet merke. Ulike barn passer kanskje i ulike bleier? Min sønn på ca 14 kilo bruker pampers easy up og vi har aldri hatt lekkasje.

Skrevet

Lillegutt her var ekstrem til å tisse seg ut om natten. Nå er han litt over 12 kg og bruker de libero bleiene som går fra 15-30kg. Han har hatt ett uhell etter vi skiftet til denne størrelsen. Men han drikker utrolig mye vann på ettermiddagen/kvelden...syns nesten ikke jeg kan nekte han det heller da:-)

Skrevet

Hei!

Her har vi hatt samme problemet, (og store våte flekker har i tillegg til det andre som følger med, også ført til elendig søvn for oss alle...).

Har prøvd alt mulig;større bleier, strømpebukse+body for å liksom holde bleia litt bedre inntil kroppen o.s.v. o.s.v. (Fungerer forresten (noenganger) med strømpebukse+ en tynn ullbody i stedet for pysj). Til slutt tok jeg, for et par uker siden, på gutten min først en up&go og så en vanlig bleie utenpå, litt stram, men selvfølgelig ikke FOR stram, og siden har det ikke vært en eneste lekkasje:o). Og han sover MYE bedre! Sløsing, ville noen kanskje sagt, men det ble etterhvert så mye tissing i senga, og det var i hvert fall ikke bra, så her blir det sånn. Bleia er søkkvåt hver morgen, men lillegutt er fornøyd og nattøy og sengetøy er tørt:o).

(P.S. det går jo an å bruke first price-bleier e.l. utenpå, så blir det ikke så dyrt.)

Skrevet

jeg prøvde up ang go libero til poden her på dagtid jeg,men tisser gjennom nesten vær gang. så gikk tilbake til de vanlige libero bleiene 10-16 kg, å har ikke hatt en lekasje siden..mye bedre søvn og mindre klesvask på dagtid...

Skrevet

Vi bruker også libero 10-16 kg (hun er i underkant av 12 kg). Syns up & go lekker mer, og dessuten blir hun så klam på huden av dem. Vi har stort sett holdt oss en bleiestørrelse over det kiloene tilsiser vi (litt fordi hun har vært litt god og rund og da.. ;) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...