Anonym bruker Skrevet 28. september 2006 #1 Skrevet 28. september 2006 Hei, jeg har tenkt mye på dette å nå må jeg spørre va andre mener. Jeg har ei datter på 20 måneder. Og er så heldig at jeg kan velge mellom å jobbe eller ha henne i barnehage. Hva er det beste for barnet?? Jeg velgte å være hjemme med henne, så jeg har fått permisjon til mars07. Jobber nå en dag i uka og annenhver lørdag. Stortrives med å være hjemme med min Marie. Vi har aktive dager, er i stallen, på barneidrett, treningsenteret og hos venniner med barn. Men av og til føler jeg meg ikke som en god mor, og at jeg ikke strekker til med sosialiseringen. Men hun leker med andre barn så og si hver dag.
Livmor Skrevet 28. september 2006 #2 Skrevet 28. september 2006 Syns det høres ut som om hun får masse sosialisering jeg:) Hun er jo ikke så gammel heller så "sosialiseringstoget" har ikke gått når du begynner å jobbe igjen:) Men hvis du har dårlig samvittighet, kan du ikke ha henne deltid i barnehage da? En eller to dager i uka. Da får hun jo det beste fra begge verdener:)
Anonym bruker Skrevet 29. september 2006 #3 Skrevet 29. september 2006 Hei:) Jo det går jo. Kan jo prøve en dag i uka. Tusen takk for at du svarte. Jeg er vel bare usikker... Ikke lett å være mor nei:) Vennlig hilsen Lene
**synne** Skrevet 29. september 2006 #4 Skrevet 29. september 2006 Man får aldri tiden med de små tilbake, så jeg ville vært hjemme. Og er hjemme..så lenge vi har råd. Har tenkt at hun kanskje skal få et par dager i bhg like før skolestart slik at hun venner seg til litt "institusjonsregler" før skolestart.. men får se. KAn hende ting endrer seg. Men hun skal iallefall være hjemme to år til Da er hun fire.. Du må velge selv. Og du gjør jo masse med henne! Tror ikke du skal bekymre deg!!!!!!!!
annie-77 Skrevet 29. september 2006 #5 Skrevet 29. september 2006 Kan bare si hvordan jeg føler det; Var hjemme med gullet til ho var 1 år og stortrivdes med det! Beg.å jobbe deltid mens mann eller besteforeldre passet henne 2 dager i uka. Trivdes enda bedre nå, for jeg fikk litt pause fra babystell og rakk og savne henne, og hun fikk nye impulser. Viktigste for meg var at jeg nå fikk mere struktur på ukene, helg og hverdag gikk ikke i ett liksom. Når hun var 15 mnd beg hun i b.hage 50%, og hun trives så godt der! Får masse impulser fra andre barn, og får gjøre mye som vi ikke gjør hjemme. Som f.eks fingermaling som hun elsker! Føler at det å være litt borte fra mor og far styrker henne, og hun viser oss stadig nye ting som hun har lært. Nå må det sies at jeg før jeg fikk min energiske lille tulle trodde at 1-åringer ikke hadde godt av/behov å være i b.hage. Der føler jeg at jeg tok veldig feil, når det gjelder henne. Føler at jeg har mye mer å gi henne når jeg får en liten pause fra henne noen dager i uken. Lykke til med valget, og stol på magefølelsen. Jeg ville ikke bekymret meg for at du ikke sosialiserer henne nok!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2006 #6 Skrevet 30. september 2006 hei. Jeg har vært så heldig å få meg 50 % natt-stilling jeg. Sønnen min på 13mnd er hjemme sammen med meg. Jeg stresser ikke me å få han i b-hage. Tror det viktigste nå er kos og trygghet. Fingermaling og sosialiseringen kommer etterhvert.
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 30. september 2006 #7 Skrevet 30. september 2006 Eldste jenta mi begynte deltid i barnehage nå i høst, selv om jeg går hjemme med lillesøster. Blir vanskeligere å få tid til ting når man har en liten til som krever endel oppmerksomhet. Om du koser deg og har overskudd til å følge henne opp så mye som du skriver synes jeg det høres kjempebra ut det du har valgt. Er så glad for at hun var såpass stor(20mnd) når hun begynte i barnehagen for nå kan hun virkelig gjøre ting å være med. Hun storkoser seg og mamma har masse overskudd når hun kommer hjem og de dagene hun er hjemme. Språket har skutt i været og hun forteller og forteller om alt de gjør i barnehagen, hun har lært seg så mye nytt. Mye som jeg ikke hadde hatt tid med akkurat nå. Med neste blir det barnehage når hun er rundt året om vi får plass, men skulle gjerne vært hjemme litt lenger med henne og:)
Føken siruppsnipp Skrevet 30. september 2006 #8 Skrevet 30. september 2006 Hei! Jeg jobber, men ikke fullt og stort sett kun kvelder og 3. hver helg. Så jeg har min 19 mnd. gamle sønn hjemme og ikke i barnehage. Pappan har han om ettermiddagen når jeg jobber. Men jeg har valgt å ha han i barnepark 2 dager i uken 10-14, helt genialt! Det beste jeg kunne funnet på, han stortrives! Og jeg får i tillegg litt fri på formidagen. Har lenge vurdert å søke 40-50% barnehage plass, men nå trur jeg ikke vi trenger det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå