Gå til innhold

så uendelig sliten....

Anbefalte innlegg

Skrevet

sitter å ser ned på verdens vakreste lille baby mens tårene mine triller...Skulle ønske du kunne forttelle meg hva som plager deg, hvorfor du gråter så mye som du gjør, hvorfor du sover så lite som du gjør..

Er så uendelig trøtt og lei, aldri nok søvn! Idag har babyen sovet 1,5 time siden vi sto opp, nå sovna han omsider etter å ha skreket i lengre tider..Han er tre mnd gammel og verdens herligste baby... hadde jeg bar vært litt mere utvilt.. Har verdens flotteste storebror på 5 som også krever sitt, og en samboer som ikke er så altfor mye tilstede..

Vil igrunn inegeting med dette innlegget, bare så godt å skrive ned tankene og få det ut av systemet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aller først vil jeg gi deg en varm god klem og si at jeg vet hvordan du har det. Her falt uendelig mye tårer de første månedene av gutten vår sitt liv. Han skrek mesteparten av tiden han var våken, tydelig at noe var vondt. Sov utrolig lite, kanskje 1-2 timer i strekk i løpet av døgnet. Så ut til å ha luft i magen og diare med gulgrønn farge. Vi holdt på å falle fra hverandre, var gjennomsliten og helt motløs.

Vi dro til barneklinikken en kveld han var ekstra dårlig. Etter tester og undersøkelser kom dem fram til at han trolig hadde laktoseintolleranse. Fikk beskjed om å prøve med Nutramigen som er mme for dem som ikke tåler melkesukker. Han ble en HELT NY baby!

Nå er han 7 mnd og en svært fornøyd, rolig og harmonisk gutt.

Nå er det vanskelig for meg å vite hva som kan gjør at babyen din skriker slik han gjør Vil bare gi deg et råd:

IKKE aksepter umidelbart det som folk gjerne sier til dere. Som feks, han har nok kolikk, noen barn skriker mer enn andre osv. Sjekk han ut. Få en undersøkelse av han hos en barnelege (almennleger vet som oftes ikke så mye om slike problemstillinger), før dere slår dere til ro med at det er slik det er.

Krysser alt jeg har for at dere skal få det bedre - HELT grusomt å ha det slik!

Stor empatiklem fra lille meg :o)

Skrevet

uff det er slitsomt.har babyen kolikk tro?

nevøen min slet med nakkelåsning og sov dårlig og skrek masse i 9 mnd før han fikk hjelp.ble en helt ny gutt etterpå.verdt å sjekke det kansje?få en fysioterapaut til å utelukke om det er noe galt.det har de på helsestasjonen.de kan sikkert hjelpe deg.har du noen i familien som kan avlaste deg litt.

prøvd bæresjal?

nå ble det mye her men...lykke til!!

Skrevet

Kjære anonym,

Jeg kjenner meg så utrolig godt igjen i innlegget ditt, vil gi deg en kjempeklem og fortelle deg at det blir bedre. Babyens gråt virker ti ganger mer intens når man er underernært på søvn, og jeg har selv sittet og grått strie strømmer i fortvilelese og frykt for ikke å forstå barnet mitt.

Men så fikk jeg et kjempegodt råd av mamma`n til ei veninne, hun har selv 6 barn,og jobbet som sykepleier i mange år. Hun fortalte om en teknikk som er veldig utbrett i øst-europa og afrika. Der bretter de tynne tepper stramt, stramt rundt barnet i den stillingen de ligger i i mors mage.

Legg merke til hvodan babyen legger seg når han ligger på rygg, armene i kryss over brystet, bena i kryss og knærne mot magen. Så tar du et tynt teppe som rekker et par ganger rundt, og pakker han godt og stramt inn. Du merker raskt at han roer seg, og legg en god dyne over han etterpå.

Det reddet nattesøvnen vår, men husk -- denne teknikken kan bare brukes frem til ca 6mnd alder pga bena i kroppen ikke er like myke og tøyelige lenger.

Lykke til, og stor klem til deg

Skrevet

Stakkars deg....hvis det kan hjelpe litt på så har jeg også vært igjennom mye av det samme som deg..., og jeg kan trøste deg med at det vil gå over og at du vil få hentet deg inn igjen! Men jeg vet at det er utrolig tøfft mens det står på....

Ikke godt å vite hva som plager de små englene våre når de skriker...

Snuppa her skrek mer eller mindre i ett i 2.5-3 mnd og sov heller veldig lite, både på dag og natt. Jeg holdt på å bli gal....jeg vet egenlig ikke hvem som skrek mest av meg og henne i denne tiden.

Helsestasonen mente hun hadde kolikk og at dette ville gå over av seg selv...var bare å ta tiden til hjelp. Men jenta mi fant ALDRI roen...., og jeg trodde ikke det var kun magesmerter som gjorde at hun var så urolig. Jeg tok henne med til kiropraktor uten at det hjalp noe nevneverdig.

Jeg ble etterhvert anbefalt manuellterapeut, som etter å ha undersøkt henne nøye fant ut at hun hadde en skjevhet i nakken som kunne være grunnen til all denne "uroen"! Vi hadde en tøff fødsel og hun hadde nok fåt seg en støkk på tur ut. Etter to behandlinger var hun allerede mye "bedre"....ble roligere ved puppen(slet myyyye med dette), skrek myye mindre og kunne nå sove opptil 2 timer i strekk.

Jeg oppsøkte også homeopat, og dette har også hatt kjempeeffekt på jenta...hun er nå(snart 5 mnd) mye roligere, skriker nesten aldri, sover godt og er veldig harmonisk!

Sier ikke at det er dette som plager din bebi, men å ta kontakt med homeopat kan jeg anbefale uansett....har hjulpet oss massse!

Lykke til , det ordner seg nok snart skal du se ;)

Skrevet

å for noen flotte folk det er her inne:)

Føler meg litt lettere allerede...bare det å vite at en ikke er alene...

Skal følge rådene deres, tusen takk!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...