tupsy & tipsy Skrevet 28. september 2006 #1 Skrevet 28. september 2006 nå er det snart en uke siden vi kom hjem fra sykehuset, og jeg lurer på som skjer i forhold til fødselsattest, innmelding til folkeregisteret, o.l. må jeg ta kontakt selv, eller blir det sendt til meg? for jeg kan vel ikke søke om barnetrygd uten fødselsattest? er det trygdekontoret eller folkeregisteret jeg i så fall skal kontakte?
Happy Ignorant Skrevet 28. september 2006 #2 Skrevet 28. september 2006 Har en gutt på 4 uker, og fikk vedtak om barnetrygd i postkassa i forrige uke. Noen dager etter kom brev fra folkeregisteret om navnevalg til gutten. Dette skulle returneres ligningskontoret, så da regner jeg med at fødselsattesten kommer deretter. Jeg gjorde altså ingenting annet enn å velge navn.
-carina- Skrevet 28. september 2006 #3 Skrevet 28. september 2006 Du får brev fra Trygdekontoret om noen uker med et skjema du skal fylle ut ang. navnevalg. Og så får du også brev om vedtak om barnetrygd. Eneste du skal gjøre er å fylle ut navnevalg-skjemaet fra Trygdekontoret inne 6 måneder. Og så må du huske å sende inn skjema i forhold til fødselspenger... )
3 prins på vei Skrevet 28. september 2006 #4 Skrevet 28. september 2006 Alt du trenger kommer i posten, utenom navnevalg!!!
Gjest Skrevet 28. september 2006 #5 Skrevet 28. september 2006 vi har fått alt i posten av seg selv. vet ikke om det varierer fra sted til sted men.. søkte ikke barnetrygd, det fikk jeg automatisk. fikk brev fra trygdekontoret om hvilket kontonummer det skulle settes inn på bare.. brev fra folkeregisteret om navnevalg fikk vi også i posten etter et par uker. etter at vi hadde sendt tilbake det fikk vi fødselsattest med personnummer til lillegutt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå