Gå til innhold

noen (teite) spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på jeg

1. hva er forskjell på nan1 og nan2? må man bytte da babyen er 4mndr?

2. er det farlig(!?) å gi babyen romtemperert melk? litt kaldere enn 37grader? hva skjer hvis man gir litt kaldere melk til babyer? skjønner at babyen kan brenne seg på for varm melk, men blir den kald hvis den får litt kald melk?

3. når kan man slutte å varme melk/vann som man skal gi til babyen/barnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Tror det bare er at det er mer jern i nana2. Vet ikke om man MÅ bytte?? Kanskje babyer trenger mer jern når de har blitt støre??

2. Er nok ikke farlig å gi romtemperert melk, men det er mange babyer som ikke liker det. Tror det kan baber kan få vondt i magen hvis melken er for kald??

3. Når babyen begynner og spise vanlig mat kan man jo prøve å se om den vil ha romtemperert drikke!?

Jaja, jeg prøvd å svare da ;O)

Lena

Skrevet

1. som hun over sier, mer jern i nan 2. Selv byttet jeg da han var 6 mnd, så man MÅ vel ikke. Det er etter 6 mnd at jernlagrene begynner å minke så de trenger mer tilskudd. derfor bra med leverpostei og makrell i tomat på brødskiva til de minste.

2. jeg har ofte gitt romtemperert når jeg har vært ute på tur, men han er ikke spes glad i det. tror ikke babyen blir kald av den grunn.

3. de minste liker jo varme ting best, men gutten min på snart 10 mnd elsker KALDT vann. han liker fortsatt ikke kald MME dog.

Skrevet

1. Nan 2 inneholder mer vitaminer og jern, noe de trenger mer av fra ca 4mnd alder. Men du MÅ ikke bytte! Bare sørg for å gi tran el d-vitamin om du ikke bytter=)

2. Ikke farlig å gi romtemperert melk nei. Bare den ikke blir stående og så gitt. Den bør være nyblandet, og er det de små kartongene med ferdig, så gi det med en gang du har åpnet den. Spises ikke med en gang, så kast det!

Babyer liker oftere varm melk da. Min snupp drikker best varm om hun er trøtt.

3. Jeg ga Aurora kaldt vann fra 4mnd alder, hun elsker det. Men melk gir jeg ikke kaldt ennå.... Tror du får føle deg frem litt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...