hadabeautifulbabyboy;) Skrevet 28. september 2006 #1 Skrevet 28. september 2006 Stoler mest på meg selv jeg, så gjør det selv. Noen forslag til god sminke, til sommerbryllup? Er lys,nordisk heter det kanskje;) Kom gjerne med forslag til øyensminke oxo.. Øyenskygge? vil jo være så naturlig som mulig.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2006 #2 Skrevet 29. september 2006 jeg syns isblå er veldig fin øyenskyggefarge, spesielt om du har blå øyne, det er en lys og nøytral farge, passer til sommeren, og selvfølgelig til kjolen. jeg syns gosh har veldig bra utvalg i sminke, løyenskyggen holder lenge hvis du bruker primer først. det har de i de fleste farger også. så ville jeg brukt en lys lipgloss, med rosatoner i. bruk en god dekkrem for å jevne ut huden (mary kay har en veldig bra consealer), bruk en lys rouge for å markere kinnbeina dine. en som er bare litegrann mørkere enn din egen hudfarge, da blir det mest naturlig. jeg har også tenkt å sminke meg selv, fordi da vet jeg at jeg blir fornøyd, pluss at man sparer masse penger. les sminketips i blader o.l. der kan du lære masse om teknikker
CB-BabyBoy Skrevet 3. oktober 2006 #3 Skrevet 3. oktober 2006 Jeg sminket meg selv til bryllupet nå i august. Mest fordi jeg skulle ha på linser og da er jeg mest komfortabel med å ordne selv. Jeg kjøpte øyenskygge på Make Up Store på Majorstua. Den sitter utrolig godt på og du får mye for pengene. En boks koster 125 kr. Jeg gjorde det rimelig enkelt; følte at den dagen var ikke for eksprimentering! Jeg hadde fått spray on tan et par dager før (rakk jo ikke å sole meg i sommer jeg!) og fikk en fin gylden farge. Er sånn som deg; lys i huden og blondt hår. Hadde på litt foundation og concealer; sliter med mørke ringer rundt øynene. Tok på også på litt pudder, men bare et tynt lag. Frisøren mi la på en tynn linje med eyeliner (kjøpte brun) og så la jeg på øyenskyggen. Fargen er en pen gul/terracotta aktig farge som får øynene mine (blå) til å virkelig "poppe" ut! Så brukte jeg vippetangen min og så to lag med Helena Rubinstein lash queen vannfast mascara i brun. Lette over hele byen for å finne en vannfast brun mascara, men endte opp med en av det litt dyerere slaget. Helt ok det, er vant til merket! Alt i alt så ble det veldig pent; jeg var kjempefornøyd (er ikke såå ofte jeg sier det selv!) Sminken så helt naturlig ut; litt mer pyntet enn vanlig bare! Lykke til
Lille jente Skrevet 28. november 2006 #4 Skrevet 28. november 2006 IKKE velg isblå farge viss du har blå øyne. Dette har en lei vane av å bli tacky og litt 80-talls. Du som er så lys bør velge farger som brunt (i forskjellige nyanser) og gjerne litt gull. Da får du mer farge og "liv" i ansiktet. Blått og rosa o.l. kan lett bli alt for kalde for deg som har nordisk hud. Ta deg en tur inn i Make-up store, der har de make-up artister som kan dette veldig godt. De har nok mange tips til deg. De har også sminkekurs til 500,- Kjøpte det i gave til min mor, og tok ett selv. Lærte veldig mye...
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 28. november 2006 #5 Skrevet 28. november 2006 Jeg og forloveren min sminket meg, og det ble veldig bra. Gjorde det veldig enkelt, med en helt lys øyenskygge og sort kajal. Liten anelse rouge og en leppestift med litt farge. Det du skal tenke på er at for at du skal se sminket ut på fotografiene må du sminke deg litt "hardere" enn du ville gjort til en vanlig dag eller fest, spesielt brynfargen. Hvis ikke vil du fort se litt blek og fargeløs ut på bildene. Ikke bruk for mye glitter/skimmer i øyenskyggen for det blir reflektert på bildene og da ser du fort litt sånn 80-talls ut ja. Det er jo logså itt fint om fargene på brudebuketten passer dine farger.
*bubbs* Skrevet 29. november 2006 #6 Skrevet 29. november 2006 Det kommer jo an på om du kler varme eller kalde farger!!! Er du penest i sølv eller gull? Kler du limegrønn og fuchsia bedre enn klar blå og mørkerosa? Er du platinablond eller gyllen i håret? Er huden din gyllen eller mer rosatonet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå