Gå til innhold

Nok et symfyse-fundusmål spørsmål - uke 24

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jeg vært på kontroll hos legen og hun målte for første gang symfyse-fundusmålet mitt. Jeg er 24+1 i dag og ble målt til hele 25 cm, som er et lite stykke over det skraverte feltet... Er annengangsfødende, så lurte på om det er flere der ute med høye mål? Og kan dette bety at jeg er lengre på vei enn de antok ved UL? Jeg var nemlig nøye og sjekket med EL-tester og temping da jeg prøvde å bli gravid, så jeg får det ikke helt til å stemme.. ble nemlig satt en uke tilbake på UL.

Noen som har peiling? Vet jo at stort symfyse-mål ikke nødvendigvis betyr stort barn (førstemann - en gutt - var under tre kg, så regner ikke med at denne babyen blir mye større for dette er en jente...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er førstegangs og fikk målt symfyse målet for første gang hos JM for en liten stund siden. Da var jeg 22+6 og hun målte meg til 23 cm, rett på kanten av det skraverte feltet. JM sa at dette var helt normalt. Jeg har en veldig usikker mens termin så jeg har kun UL terminen å forholde meg til. Jeg er spent på hva det vil være på neste måling:)

Skrevet

Sa legen noe om at det var "for" stort, da? Jeg var hos jordmor på 23+3 og ble målt til 25cm, noe jordmora sa var perfekt!

Det skraverte feltet markerer vel bare et gjennomsnitt, gjør det ikke? Og vi kan jo ikke alle være gjennomsnittlige! :-))

Skrevet

Glemte å skrive noe ang. termin. Ingen tvil om terminen hos meg, vet nøyaktig på sekundet når egget ble befruktet og når det ble satt inn fordi jeg er gravid ved prøverør.

Skrevet

På de 2 første kontrollene lå jeg LANGT over den rød streken, og også over det skraverte. Min siste kontroll 25+4 låg jeg under den rød. Ingen som sa noe, og er andregangs. Er vel mer bare for å se hvordan barnet og livmoren vokser. Har fint lite med hvor langt man er på vei

Skrevet

Ja, tenkte det bare er for å se hvordan livmoren vokser, men legen kommenterte at målet var litt stort (over det skraverte feltet) og jeg synes selv at terminen ikke stemmer helt, så da begynner jeg å lure...

Trodde også jeg visste når befruktningen skjedde, for brukte både el-tester og temping, men UL ble alikevel flyttet en ca uke lengre frem enn det jeg trodde (dvs fra 13. - 18. januar).

Skrevet

Jeg er i uke 24 og har sf på 27.

Det samme hadde jeg for 14 dager siden...

Noen ganger vokser man veldig mye, andre ganger ikke, så det vil jevne seg ut sa jordmoren min...

Men hun tror også at gutten min er større enn gjennomsnittet... Jeg var 3800g når jeg ble født, samboeren noe mindre... så det ville ikke være unormalt om gutten var litt stor sa hun...

Skrevet

Hei! Vært i dag, samme uke som deg, og samme SF mål, også annengangs fødende....

Skrevet

ja jeg hadde 24 1/2, og jordmor sa dette ble nok en større baby enn sist gang (førstemann var 2900)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...