Anonym bruker Skrevet 28. september 2006 #1 Skrevet 28. september 2006 Hei Jeg bare lurte på om det var noen studenter her som kan fortelle meg om hvordan permisjonspenger-ordningen fungerer fra lånekassen. Vet at alt blir gjort om til stipend, og ikke noe som lån. Men hvor mye får man utbetalt i mnd? Den første mnd...august, fikk jeg nemlig utbetalt i tre omganger, samme dag. En utbetaling på rundt 18000, en på 9000 og den forsørgertillegstingen på ca 1700. Kan ikke tro at dette er allt jeg skal få frem til jul, for man får jo alltid en større sum i august og januar....men får ikke ting til å stemme. Og denne mnd fikk jeg bare 3664 kr. Noen som vet hvordan dette fungerer? Er jo alltid laaaaang venting når man ringer lånekassen, umulig å komme igjennom. Og mailen deres virker ikke. grrr
Gjest Skrevet 28. september 2006 #2 Skrevet 28. september 2006 De to store beløpene i august er penger både for august, og for perioden fra fødselen og frem til nå. Siden man ikke får stipendet før etter at barnet er født, får man etterbetalt pengene for denne perioden. Når du nå fikk 3664,- vil jeg tro det er det du får hver mnd (som ikke er august eller januar - om du skjønner). Jeg fikk 13000,- nå i august og får 4880,- de andre mnd'ene.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2006 #3 Skrevet 28. september 2006 Okai, etterbetalingen forstod jeg...men skal man ikke få ca 6000 i mnd. slik man gjør som student da?
Timothy`s moster med 2 prinser Skrevet 28. september 2006 #4 Skrevet 28. september 2006 jeg fikk som du sier 6000 i mnd. men de gjør jo så mye rart! Ring dem 0855 på morgenen så kommer du gjennom!
Gjest Skrevet 28. september 2006 #5 Skrevet 28. september 2006 Vet ikke hvorfor, men de bestemmer litt hist og pist hvordan utbetalingene til hver enkelt skjer. Noen får alle 80 000,- i en smell, andre får 8000,- hver måned i 10 måneder, mens andre får helt "u-runde" summer som ikke ligner noe de har fått tidligere. Og noen merker ingen forskjell på utbetalingene....
Anonym bruker Skrevet 28. september 2006 #6 Skrevet 28. september 2006 jeg fikk 16000 i aug og får 6100 i mnd nå....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå