Anonym bruker Skrevet 28. september 2006 #1 Skrevet 28. september 2006 Hei. Sønnen min er 2,5 år nå. Sluttet å amme når han var ett år. Når jeg ammet så ble jo noen ganger kjertlene litt harde og ømme. Men har noen kjertler der nå,synes det er litt vel harde(tror ikke de var det ør jeg ble gravid) Litt ømt å klemme på noen ganger også.Flere som har det slik? Er det normalt eller burde jeg snakek med legen?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2006 #2 Skrevet 28. september 2006 Det kan være det jeg hadde får noen år siden, betendelse i en av melkekjertlene da hadde jeg en øm og hard kul. Jeg måtte ta en blodprøver og rønken får å forsikre at det ikke var noe mer alvorlig, dvs kreft. Fikk antibiotika for det. Ja du bør gå til legen får hvis det er det samme de blir for store kan det være at de må operere
Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #3 Skrevet 4. oktober 2006 Sikkert ikke noe farlig med kom deg til legen for å få det sjekket. Bedre en gang for mye! Sønnen din vil sikkert ha mammaen sin i mange mange år fremover så da er en sjekk hos legen en billig forsikring..
BusteLurva Skrevet 4. oktober 2006 #4 Skrevet 4. oktober 2006 Jeg har/har hatt det sånn som deg. Det vil si at over et halvt/ett år etter ammeslutt så var det ene brystet ømt. Merka det særlig når jeg stelte Sønnen og han sparka borti meg, eller når han tråkka rundt i sofaen og traff puppen. Jeg var selvsagt bekymret, og legen min sendte meg på mammografi for sikkerhetsskyld. De fant ingenting, så nå tenker jeg at det bare er sånn, og at det går over. Er mindre vondt nå, kanskje et halvt år siden jeg var på mammografien. (Poden er 2 år og 1 mnd nå, slutta å amme 12 mnd) Lurer litt på hvordan dette vil påvirke brystmelken hvis vi får flere barn jeg da...kanskje det blir skikkelig vondt da? Men enig med de andre her, ingen grunn til ikke å bestille en legetime og få en profesjonell mening.. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå