Dream Skrevet 28. september 2006 #1 Skrevet 28. september 2006 På vei hjem fra treff hos Attpåkladden tirsdag ringte gemalen og sa han hadde en overraskelse til meg. Måtte vente til jeg kom hjem da - men fikk beskjed om veien var sperret rett foran innkjørselen vår på ene siden - så kjør den andre veien. Ok sa jeg og var spent. Vel hjemme var overraskelsen større enn beregnet. 3 store furutrær var felt ( har ventet på dette et par år). Problemet var bare at den ene gikk feil vei og dro ned telefon- og kabelledningen til hele feltet vårt. "Glade naboer" og en høy regning venter - så er det bare å håpe på at forsikringen dekker skadene. Med litt flaks må vi bare betale egenandel på kr.3.000,-. Treet falt over både søppelkassa og gjerdet også - unngikk uthuset til datteren da - flaks! Men nå er det lyst og fint ute - og vi får MASSE ved til vinteren. Da sparer vi inn egenandelen igjen med de strømprisene som venter. Overrasket ble jeg ihvertfall.
Karomamma Skrevet 28. september 2006 #2 Skrevet 28. september 2006 He he, snakk om overraskelse Din kjære ligger tydeligvis ikke på latsiden når han setter i gang...
Gummelillan Skrevet 28. september 2006 #3 Skrevet 28. september 2006 Oj, godt at det bare var ting som ble ødelagt da. Krysser fingrene for at det går bra også økonomisk og at naboene blir blide igjen de også ;-)
Ronja65 Skrevet 28. september 2006 #4 Skrevet 28. september 2006 Uff da. Hvorfor er ikke alltid livet bare A4? Men det finns ikke noe vondt som ikke har noe godt med seg. En masse ved er ikke å forakte. Krysser fingrer for at forsikringen dekker skaderne. Har selv lit blandade erfaringer med det.
Dream Skrevet 28. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 28. september 2006 Naboen her oxo. Dvs mannen min felte tre der også, med samme resultat som over. Forsikringen dekket det heldigvis. Nå høres det ut som om han bare tabber seg ut. Han jobber som brannmann og har felt massevis med trær og pleier utrolig nok å få trærne til å ligge der han vil. Nesten som skomaker`ns barn dette - funker dårlig hjemme. Er kjempeglad for masse ved
Attpåklatten :-)™ Skrevet 28. september 2006 #6 Skrevet 28. september 2006 Selg litt av veden og vips så er egenandelen dekket inn;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå