♥Tiny Skrevet 28. september 2006 #1 Skrevet 28. september 2006 Ja, her sitter jeg med puppen ute Har ikke fått gjort stort idag for plutselig skal snuppa ha mye mer mat enn det hun pleier! Hun er snart 11 uker og vi har til nå "unngått" økedøgn/dager. Hun pleier å sove 3-4 timer og spise da, men idag er det max 2 timer søvn og i puppen nesten 1 time (med bleieskift imellom)... Pleier de å ha det samme om natta også? eller sover de som "vanlig"? Hvor mange dager går dette gjennom da? Tror hun har trappet opp iløpet av et par dager nå, for de siste dagene har hun vært skikkelig misfornøyd og dratt i puppen når hun spiser. På kvelden den siste uka har spist seg skikkelig opp til natta (hun sover kanskje mellom 4 og 7 timer sammenhengende), og da har hun spist (med pauser da selfølgelig) i nærmere 2 timer før det er "greit" å kunne slappe av og legge seg... Kan det ha noen sammenheng med økedag eller er det bare sånn? hehe.. skikkelig førstegangsmamma jeg
-carina- Skrevet 28. september 2006 #2 Skrevet 28. september 2006 Har lest av noen svar tidligere her inne at de visst er veldig forskjellige... Noen barn kan ha bare noen øke-timer, andre kan øke bare på dagtid noen dager på rad, noen ett døgn, andre i opptil en uke... Så du må visst bare smøre deg med tålmodighet, sitte med puppen ute og slappe godt av inneimellom slagene... ) Er flere som anbefaler amme-te også, uten at jeg har prøvd det selv. Har også lest (og delvis erfart selv) at de spiser mer på kveldstid rett før sengetid. Dette vis for å "lagre opp" til natten... ) Men det kan vel også ha sammenheng med økedagene... Håper det var til litt svar, i alle fall! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå