Maisen80 Skrevet 28. september 2006 #1 Skrevet 28. september 2006 Lurer på hvor mye alkohol dere beregner pr. person? Skal ha vin til maten, likør og congac til kaffe og fri bar med øl og drinker resten av kvelden.. Noen som har peiling ?? Skal ha tapas buffet, så det blir ikke 3-retters.. Men hadde tenkt 2 glass vin pr. pers.. Så har vi også øl som står på bordene.. Høres det greit ut eller?
lilli1979 - venter på ivf Skrevet 29. september 2006 #2 Skrevet 29. september 2006 Vinmonopolet har en fin oversikt over beregning av vin til maten hvertfall. Den finner du her: http://www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-vmp-Site/no_NO/-/NOK/viewCMS-Start?id=55&key=72
Maud Skrevet 29. september 2006 #3 Skrevet 29. september 2006 Det kommer selvfølgelig an på gjestene, men to glass vin til et helt måltid høres lite ut. Vi skal ha flere retter og har beregnet et glass til forrett, to til hovedrett, et til hvilerett og et til dessert. Hvis det er mange som foretrekker øl, blir det selvfølgelig mer vin til de som vil ha det, men ville nok uansett ha beregnet i hvert fall tre glass i snitt (en halv flaske).
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2006 #4 Skrevet 1. oktober 2006 Jeg ville satset på en og en halv flaske vin pr pers: litt champagne før middagen og så rødvin, to glass cognac/bailys til kaffen og litt øl i tilfelle folk ikke liker vin. Alle mine venner drikker bare vin tror jeg... Ingenting er kjedeligere enn bryllup med for lite alkohol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå