Gå til innhold

Barnesete til 3-åring over 18 kg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest gjennom de fleste testene for å finne den beste stolen til gutten min som nå er 3 år. Men jeg har problem med å finne et best-i-test sete til han, fordi han er 18 kg og bare 3 år. Altså trenger han annerledes beskyttelse enn en 4-5 åring. Har sett på britax two way elite, men den har veldig stor avstand på sidene- hodebeskyttelsen, og det er jo ikke bra ved sidekollisjon.. hvilket sete skal jeg velge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg har kjøpt et sete fra Jane som er fra 9-36 kilo Dette er jeg kjempe fornøyd med. Kan stilles inn i siden både nede og oppe, så gutten din sitter godt beskyttet i det, koster ca 1500 kr på babyverden eller barnas hus som det heter nå.

Skrevet

Hvis du fortsatt vil ha han bakovervendt så bør du velge Akta Graco Cosmic eller Britax Two Way Elite..! Begge disse er veldig gode seter og kan brukes opp til 25 kg..! Vi har Akta Graco bakovervendt til lillegutt som blir 3 om en uke, og han sitter som en konge, håper han fåt plass i det setet i hvertfall til han er 4... Fordelen med Britax er at det er langt, så han får plass i det lenge, og jeg har aldri hørt noe annet enn at det er bra, selv i sidekollisjon..!

Skrevet

britax har kommet veldig godt ut i test.de sa det på flere butikker vi var inom.og anbefalte det i stedet for acta sin.ingen selgertriks tror jeg for britax er jo billigere og vi fikk se testen.

vi har begge setene for vi har 2 biler.han blir snart 3 år og sitter enda bakovervendt i begge setene.

Skrevet

Jane Indy sitt sete gjorde det ikke bra i Forbrukerportalens siste test av barneseter, dette er det som står om stolen:

"Jané Indy Plus Team kom dårlig ut av våre frontkollisjonstester. I kollisjonene ble beltet boret inn i både testdukkens hals og underliv, og stolen ble delvis ødelagt. Stolen har isofix-feste - noe som gjerne finnes på stoler for mindre barn. For denne aldersgruppen er derimot isofix unødvendig.

Stolen er dessuten konstruert slik at den ikke kan brukes i alle biler med isofix heller. Stolen er dyr sammenliknet med andre stoler for de eldste"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...