Gjest Skrevet 28. september 2006 #1 Skrevet 28. september 2006 Til dere som har brukt / bruker brystskjold ! Noen spørsmål rundt brystskjold : 1) Hvor lenge totalt brukte / har dere brukt skjoldet ? 2) Hvorfor bruker du skjold ? 3) Hvilket skjold bruker du ? 4) Har du fått mye tette melkeganger eller brystinfeksjon mens du bruker skjold ? Bruker selv skjold, og lurer litt på disse tingene
Bompibjørnen *født* Skrevet 28. september 2006 #2 Skrevet 28. september 2006 1) Hvor lenge totalt brukte / har dere brukt skjoldet ? Svar: Jeg bruker det fortsatt, han er litt over 6 uker. Ser ut til at jeg må fortsette... han nekter fortsatt noe annet 2) Hvorfor bruker du skjold ? Svar:Han nektet å spise og suge av puppen min uten.. vet ikke hvorfor, for brystvorter er normale... 3) Hvilket skjold bruker du ? Svar:Jeg bruker Avent.. visste ikke at det fantes fler jeg...??? 4) Har du fått mye tette melkeganger eller brystinfeksjon mens du bruker skjold ? Svar:Har ikke vært plaget av hverken tette melkeganger eller infeksjoner i det hele tatt.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 28. september 2006 #3 Skrevet 28. september 2006 Har brukt det siden 6 dager etter fødselen! Bruker skjold fordi han ikke fikk ordentlig tak i brystvorten på høyre side. (har brukt de på begge sider innimellom) , men bestandig på høyre! Brute først chicco sine, men de er ganske vonde syns jeg, og STORE! Kjøpte meg medla dine i small, er MYE bedre. Ikke ondt lenger heller :-) Har ikke fått tette melkeganger eller infeksjon ennå vartfall :-)
Gjest Skrevet 28. september 2006 #4 Skrevet 28. september 2006 Ja kan jo svare jeg og 1) Vi har brukt skjoldet i ca 1,5 uker nå. 2) Vi tok i gang bruk av skjold da jeg har små brystvorter + barnet var født for tidlig, er veldig lite og hadde gulsott og orket ikke suge, heller fikk hun ikke bra tak. 3) Medela i str S ! Prøvde avent sine også, men de er for store for snuppa og hun brakk seg når de kom inn, rett og slett for store for henne. 4) Jeg tror kanskje jeg har hatt en liten kul, men er så usikker på om det er kjertler eller om det er "kuler". Lurer litt på hvor store slike kuler er ? Noen som vet ?
mammaen til Helena Skrevet 28. september 2006 #5 Skrevet 28. september 2006 1.)har brukt den siden hun var 4 dager, bruker den fortsatt, er snart 3 mnd 2.)samme som bamsemumsen 3.)medela og avent, liker medela best, sitter bedre enn avent 4.)tette melkeganger en gang helt på begnnelsen. Siden er det ingen plager Helenas mamma
Lilla`83 *snuppa & snuppen* Skrevet 28. september 2006 #6 Skrevet 28. september 2006 1.Brukte skjold ifra hun var ei uke til 3mnd-dvs 3mnd 2.Brukte det pga jeg fikk ikke til ammingen, hun tok tak og slapp, tok tak og slapp osv osv..... 3. Medela skjold... str.small 4.Litt tette melkeganger i perioder
Mersa og gutta <3 Skrevet 28. september 2006 #7 Skrevet 28. september 2006 1) Hvor lenge totalt brukte / har dere brukt skjoldet ? Brukte det i ca 2 uker, annenhvergang jeg ammet på høyre pupp 2) Hvorfor bruker du skjold ? Hadde et sår på brystvorten på høyre pupp 3) Hvilket skjold bruker du ? Brukte medela sitt brystskjold, str S (jeg har store pupper, men måtte ha small) 4) Har du fått mye tette melkeganger eller brystinfeksjon mens du bruker skjold ? Nei
- Heidi - Skrevet 28. september 2006 #8 Skrevet 28. september 2006 Hei! Jeg har ei lita jente på 5,5 uker. Har slitt med amminga fra begynnelsen. Pr. i dag får hun flaske 4-5 ganger i døgnet og ammer ca. 3 ganger i døgnet. 1) De to første ukene. Sluttet fordi brystet ikke blir stimulert like godt med skjold som uten (tror jeg), og jeg hadde og har fortsatt lite melk. 2) Babyen tok ikke puppen. Tar nå den høyre men ikke den venstre. Har sluttet helt med skjold. 3) Jeg brukte noen store til å begynne med (de som sykehuset har) men gikk over til små, babyen tok puppen kort tid etter jeg hadde begynt med de små (!). 4) Fikk en betennelse/tette melkeganger i den venstre puppen, tror det var i den andre uken jeg brukte skjold. Har hatt lite melk i den siden og babyen vil ikke ta den. (Men mulig babyen ikke tar den puppen fordi hun forventer flaske når hun ligger den veien.)
Anonym bruker Skrevet 28. september 2006 #9 Skrevet 28. september 2006 1) 9 mnd. med den første. 2) Fordi hun ikke fikk skikkelig tak. Prøvde uten senere, men hun nektet. 3) Hugser ikke hva skjoldet hette. Fikk det på føden. 4) Nei.
go`mor Skrevet 28. september 2006 #10 Skrevet 28. september 2006 1) Fra han var 4-5dager gammel til han var ca.3mnd. Da endelig fikk jeg han til å ta puppen uten etter mye strev(hadde egntlig gitt opp og innfunnet meg med at jeg måtte bruke de resten av amme perioden, men pluselig en dag jeg bare prøve å legge han til uten gikk det) 2) Begynnte å bruke skjold fordi etter 4dager med konstant suging var jeg så sår at jeg hadde åpene sår på vortene, auuuuuuuuu. 3) Brukte skjoldene til Avent 4) Nei, hadde ikke noen problemer med det.........
Turbomamma (gutt 170606) Skrevet 28. september 2006 #11 Skrevet 28. september 2006 1) Hvor lenge totalt brukte / har dere brukt skjoldet ? Vi brukte skjold fra vi var på sykehuset til junior var ca 3 uker gml 2) Hvorfor bruker du skjold ? Brukte skjold fordi han ikke fikk ordentlig sugetak, lå bare å sutta på vorta noe som naturligvis resulterte i såre og vonde vorter + at melkepoduksjonen ikke kom ordentlig i gang. Med en gang vi begynte å bruke skjold sugde han kjempebra og melka strømmet på! 3) Hvilket skjold bruker du ? Brukte Avent. 4) Har du fått mye tette melkeganger eller brystinfeksjon mens du bruker skjold ? Fikk antydning til noen klumper i det høyre brystet, men fikk stoppet det før det ble alvorlig. Har ikke hatt brystbetennelse enda heldigvis! Jeg holdt/holder brystene varme og pumper hvis jeg kjenner at han ikke tømmer helt (f,eks hvis han sovner) Masserer også innimellom, og alltid i dusjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå