Gå til innhold

For og imot ny baby nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som dere sikkert skjønner, har vi en liten på under året siden jeg er på dette forumet. I tillegg har vi et barn på fire. Ønsker meg/oss (er vel mest meg) et barn til, men saken er jo den at jeg ennå ikke har rukket å komme ut i jobb. Har ikke tjent opp noen permisjonsrettigheter, og engangsstønaden er jo ikke akkurat noe å rope hurra for. Var ferdigutdannet for en tid tilbake, og søker på jobber nå, så jeg burde kanskje jobbet litt først, men... Har så lyst! Vet ikke hva det er som gjør det. Følelsene sier meg at det er riktig å prøve på en til nå, mens fornuften sier at jeg bør vente. Samtidig føler jeg det er litt "sleipt" overfor en eventuell framtidig arbeidsgiver å vente med nummer tre, for da blir det jo nesten som om jeg tar jobben bare for å tjene meg opp rettigheter. Skjønner dere dilemmaet? Vi klarere oss greit nå på en lønning, men det er jo ikke akkurat luksus. Er ikke rom for noe ekstra i hverdagen. Alt må planlegges nøye, og jeg skal innrømme at jeg av og til skulle ønske jeg slapp å sjekke kontoen før jeg gikk i butikken, men hva er egentlig viktigst? Har vi ikke det vi trenger? Hva er viktigst å kunne tilby et nytt barn?

Hadde vært greit å høre litt for og imot her...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville personlig ventet til jeg hadde jobbet en stund og fått økonomien på gli.

Vi har også lyst på en til men da har jeg lyst å jobbe litt først slik att jeg ikke faller helt ut av jobben. Jeg er en som liker å ha litt å rutte med. Merker nå att det går endel penger når man bare går hjemme=0) men jeg er også veldig glad i shopping. Tror jeg hadde blitt gal hadde jeg ikke hatt penger.

Lykke til uansett hva du gjør=0)

Skrevet

Økonomisk blir det ikke så mye trangere med ett eller to barn. Dere trenger ikke like mye utstyr til nr 2.

Men du bør vurdere andre faktorer i tillegg til økonomien:

Jobb: Er det poitivt, negativt eller likegyldig mhp jobbmuligheter innen ditt fagfelt, når du har null praksis og har vært borte fra faget i flere år?

Økonomi: Pga litt slunken økonomi ønsker du kanskje å ha begge de små hjemme i permisjonsåret? Da får dere kontantstøtte og mer å rutte med.Det er SLITSOMT og TRAVELT med to tette hjemme hele dagen!!!

Dersom dere ikke har råd til å ha den eldste i barnehagen, ville jeg tenkt meg om veldig nøye!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...