Anonym bruker Skrevet 28. september 2006 #1 Skrevet 28. september 2006 Mannen min er tv-slave. Han kunne sett på tv hele dagen, om jeg ikke nektet han det. Selvfølgelig kunne han gjort det hvis han var singel og bodde alene, men det gjør han altså ikke. Han bor sammen med meg og barnet vårt. Vi har en grei ordning på barnestellet, og han er flink til å skifte bleier når det trengs. Men jeg synes ikke han er noe flink til å aktivisere barnet, han finner sjelden på noe gøy med han. Da tenker jeg på å leke i stua for eksempel. Eller ta en tur ut å leke, det gjør han så å si aldri. Hvis jeg er på jobb, så sitter faren å ser på tv hele dagen, og sønnen vår har også blitt glad i å se på tv. Dessverre. Selvfølgelig får han se barne-tv, og det synes jeg er greit. Også ser vi litt på tv på morgenen i helgene, men slår av ved 10-tiden. Det er ålreit synes jeg. Hvor flinke er andre fedre til å gjøre noe med barna? Er det flere som sitter i sofaen og lar barna styre på egen hånd? Og er det noen som har forslag til hvordan jeg skal få mannen min til å skru av tv, og heller ha det gøy med sønnen sin? Sånn er det med meg også, jeg blir gjerne utkonkurrert av tv'en. Han vil heller se på tv enn å ha en samtale med meg. Jeg synes det er koselig å kunne prate, uten å bli forstyrret av tv'en. For hvis den står på klarer ikke mannen min å la være å se på. Hvis vi har barnefri en helg også, så vil han sitte foran tv'en. Hele dagen. Hjelp? Noen som har en lignende mann? Forslag til tiltak? Må bare tillegge det at han er fryktelig dårlig til å hjelpe til med husarbeid, og jeg må fortelle nøyaktig ting som må gjøres for at han skal gjøre det. Og det er ikke sikkert han gjør det allikevel, selv om han sier han skal gjøre det. Jeg må ærlig innrømme at huset derfor ikke alltid ser like pent ut, men det er så slitsomt å ikke få noe hjelp til noenting her! Også blir jeg så irritert når han ser jeg holder på å styrer i huset, også sitter han foran tv'en. Uten å tilby å hjelpe. Her om dagen ryddet jeg og vasket, og spurte om han kunne hjelpe meg litt etterpå. Jada, sa han. Og når han hjalp meg, så gikk han ut med søpla også gikk han å satte seg igjen. Foran tv'en. Da måtte jeg gjøre resten selv..... Takk for at du tok deg tid til å lese, det ble visst litt langt. Er jeg den eneste som har en så sløv mann??
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2006 #2 Skrevet 12. oktober 2006 Det er det jeg er mest glad for i dag!! Både jeg og mannen min har vokst opp UTEN tv i hjemmet.. Vi har heller ikke TV nå.. Vi bruker tiden sammen på alle mulige andre ting.. Drar på besøk, har besøk, drar ut og finner på ting, pusker, jobber og ordner litt hjemme, drar på turer+++ Savner ikke TV og føler ikke at vi går glipp av noe ved å ikke ha det. Tror at hvis TV'n står i stuen, er det lett og bare bli sittende der.. Så jeg tror ikke du er alene om situasjonen din desverre... Dette var kansje ikke så mye hjelp til deg, men det gikk bare opp for meg enda en gang hvor glad jeg er for at vi ikke har TV! Ønsker deg masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå