Gå til innhold

hei

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg hører ikke til her, men vil spørre om noe.

Jeg tror at faren ikke har noe med om det blir tvillinger eller ei, fordi det er dama som har eggene...

er dette riktig eller er jeg helt på jordet? Ei venninne av meg fikk tvillinger og hun sa da hun var gravid at hun lurte på om det ble tvillinger, fordi det var det på bege sidene av familien.... altså; mannen si side også....

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er ikke riktig.

du kan få tvillinger selv om det bare er på mannen sin side, fordi det ligger i genene hans. så hvis begge har tvillinger i familien er det større sjanse for at dere får det også.

Skrevet

Dette er det blitt svart på mange ganger før her inne.

Om vi har et tvillingpar med en gutt og en jente, så kan jenta få tvillinger og gutten kan overføre dette (har arvelige tvillinggener) til en evt datter som kan få tvillinger. Grunnen til dette er at det er jenta som har dobbel eggløsning. Det vil si at det kun er toeggede tvillinger som er arvelig.

Så hvis mannen til venninna har en mor som er toegget tvilling, så kan han få tvillinger.

Skrevet

Selv om mannen til venninna har en mor som er toegget tvilling kan ikke han få det. Men en evt datter av han kan få det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...