Gå til innhold

Da er Trym blitt 8 uker gammel

Anbefalte innlegg

Skrevet

og jeg synes jeg akkurat har kommet hjem fra sykehuset med ham....

Tiden går jommen fort i den første perioden. Husker liksom ikke alt fra "førstemann" som nå nærmer seg 3 år.

Vokser godt gjør Trym også, da vi var på 6 ukers kontroll for 2 uker siden var vekta oppe i 6 kilo. Han var "stor" da han ble født - 53 cm lang og 4550 gr - så det var ingenting å bekymre seg for sa legen. Hadde tenkt å gå bortom helsestasjonen i dag og veie ham for å se hvor mye han har lagt på seg i de siste 2 ukene. Han får morsmelkerstatning så jeg har kontroll på hvor mye han får i seg - og det er tydeligvis nok....

Var en del innom BiM-sidene da jeg gikk gravid, men får se hvor mye tid jeg får tilbragt her inne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei. Min Benjamin er 8 uker og 4 dager i dag. Ja, tiden går fort. Han var 3255 da han ble født,og på 6 ukers-kontrollen var han 4115. Skal veie han igjen på mandag. Spennende.

Hvilken dato ble Trym født? Benjamin ble født 30.07.

Gratulerer forresten.

Skrevet

Han ble født 3. august. Det var 2 uker etter termindatoen min som var 20. juli. Jeg var rimelig lei de 5 ukene jeg gikk hjemme i permisjon og bare ventet. Svangerskapet var 3 måneder lengre enn med førstemann som ble født i uke 30. Så da jeg ble gravid med Trym begynte både jeg og andre nesten å "forvente" fødsel rundt uke 30.... eller 32.... eller 34. Det er liksom noe når du har født for tidlig en gang så regner man nesten med at det skjer en gang til. Så da jeg denne gangen gikk 2 uker over tiden så....

Vekta går op, men det gjør jo lengden også selv om de ikke har målt ham enda. Så lenge vekt og lengde holder følge så er alt bare bra sa legen. Jeg var nemlig litt engstelig for at han var for tung, men det behøvde jeg ikke bekymre meg for. Han er jo foreløpig forholdsvis rolig, men vil forbrenne mer når han er i mer bevegelse - da vil vektkurven hans flate litt ut. Han sover 10-12 timer i løpet av natten så nattmating har vi vært ferdig med for ca 4 uker siden. Så jeg har en skikkelig sovedokke til sønn... Må nesten vekke ham i løpet av dagen også for å få i ham mat. Har gått fra 5 måltider til 4 måltider nå for 1-2 uker siden, men han spiser ikke noe mer til enkeltmåltidene allikevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...