julestjerne Skrevet 28. september 2006 #1 Skrevet 28. september 2006 Jeg og barna har fått lus. Jeg har aldri vært borti dette før, så jeg håper noen kan svare meg på følgende: Hvor sannsynelig er det at kuren ikke virker og at lusa ikke blir borte? Barna er behandlet én gang med Prioderm, mens jeg som er gravid har måttet bruke Nix. Jeg har lest at en del lus er resistente mot Nix. Og hva gjør jeg da? Både jeg og datteren min har langt, tykt hår. Luseeggene er mikrosopiske, de er over hundre, og de går IKKE ut med lusekam! Jeg grer og grer datteren min, men eggene sitter like herlig fast. Nå har jeg begynt å klippe vekk hårstråene med luseegg på. Men hvordan i alle dager skal jeg få ut alle, når det er så mange av dem og de nesten ikke syntes??? Datteren min på 5 år orker ikke sitte stille med hodet så lenge. Og sønnen min på 2 gidder ikke to sekunder engang. Og hvem skal fjerne alle eggene i håret mitt?? For meg virker dette som et håpløst prosjekt! Jeg har bare lyst å begynne å grine! Jeg vet at vi skal ta ny kur om en uke for å drepe evt nyklekkede egg, og dette er jo en smule beroligende. Men blir alt helt borte da? Jeg er sliten og gravid og orker ikke en ny runde med masse klesvask, luse-kurer og kamming/klipping i lange tider. Blir glad hvis noen har noen luse-erfaringer å dele med meg. Noen som har endt opp med å barbere bort alt håret? For et mareritt i så fall! julestjerne
miatittin Skrevet 30. september 2006 #2 Skrevet 30. september 2006 Uff stakkars deg Lus er ikke noe kjekt! Jeg fikk helt panikk da jenten min fikk lus da hun var syv år,vasket alt og kastet dynen og puten hennes! Men har skjønt senere at det var helt unødvendig. Legg unna kosedyr,klær og annet i 2-3 uker. Jeg la alt på loftet. Lusene dør om de ikke får næring. Sånn slipper du unna med all vask. Du kan putte tingene i fryseren også,kammer osv. Fjernet puter osv fra sofaen også. Vi brukte dengang nix til oss alle,gjentok behandlingen etter ca en uke. Ingen av oss fikk tilbakefall!! Vi har også alle her tykt langt hår,og det sitter fremdeles på :) Det går helt sikkert bra skal du se:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå