Gå til innhold

Trenger et lurt råd ang. jobb og graviditet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sambo og jeg prøver å bli gravid, alt er veldig fint og har 2 barn fra før. MEN, for 2 dager siden fikk jeg tilbud om ny jobb (drømmejobben), så selvfølgelig tok jeg den sjansen. Så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre med planene om å bli gravid, skal jeg utsette det eller fortsette som før??

Noen som kan hjelpe meg med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det en jobb som bare vil være aktuell i 1. år ??

Husk - et arbeidsliv er langt, en svangerskapspermisjon toppen 1. år. Syns ikke du skal legge barneplaner på hylla, nei :-)

Har nettopp fått en kjempefin lederstilling - men den blir jo ikke uaktuell om jeg skal ha et barn til.

Lykke til !

Skrevet

Nå er det nå engang slik at det er vi kvinner som kan bli gravide, og det har vi jammen meg lov til også:) hehe..

Nei vet du, som noen andre skriver her så er arbeidslivet langt, mens en fødselsperm varer 1 år. Selv om du blir gravid nå har du mange år (for det var vel drømmejobben?) fremfor deg i den nye jobben. Fortsett som før du:) Det ville jeg gjort... eller jeg burde vel heller skrive har gjort.... hihi;)

Skrevet

Denne jobben kommer til å vare og jeg får en del å gjøre fremover. Men jeg tenkte at å bli gravid i den første tiden ikke var det lureste å gjøre.

Skrevet

Har du såhastverk med nr 3 da? Du er jo godt i gang, og så lenge du er under 40 så har du jo ikke hastverk med nr 3. :)

Skrevet

Hehe, jeg er 25år :) Så jeg har mange år foran meg og egentlig ikke så veldig stress med å bli gravid. Tenkte bare å bli ferdig med å få barn men jeg kan vel vente litt ja.

Takk for svar alle sammen, det er så godt å ha dere!

Skrevet

Så lenge som det er drømmejobben så skal du ikke være i tvil: ta jobben og fortsett å prøve å bli gravid! Så har du en bra jobb å komme tilbake til også! Synes ikke du skal vente med å bli gravid, hvis du først har begynt å tenke på at du har lyst på et barn til kommer du garantert til å bli trist hvis dere avslutter prøvingen...

Det passer uansett aldri å få barn, er bestandig et eller annet med jobb, bolig, sykdom etc...

Kjør på, lykke til:o)

Skrevet

Takk ja til jobben og sett i gang med babylagingen. Dere trenger jo ikke å stresse med å treffe EL og sånt de første månedene, men det er jo dumt å bruke prevensjon om man egentlig ønsker barn. Kanskje dere trenger en del måneder før det skjer noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...