Gå til innhold

Ingen taler, kun sanger ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil det virke rart dersom vi (jeg) ikke ønsker taler, men heller sanger ? Jeg blir nemlig så lett rørt og da siler tårene og jeg hulker og gisper... dette gruer jeg meg noe helt forferdelig til og det legger nå allerede en demper på følelsene mine ovenfor en dag som jeg tross alt vil nyte og huske tilbake på med enorm varme og glede.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å være ærlig, så syns jeg det virker rart ja.... Noe så stort som bryllup, har sikkert noen lyst til å si et par ord til brudeparet. Syns helt ærlig at sanger fort blir upersonlige...

Men, som sikkert flere kommer til å si at det er din dag og du bestemmer..

Skrevet

Det er din dag, du bestemmer. Vi hadde ingen sange rog bare taler, og jeg gråt masse om kvelden for jge ble så rørt og glad. Og jeg gråter ikke pent for å si det sånn, men det var såååååååååå verdt det. Mamma likte selvsagt ikke at vi ikke skulle ha sanger (ikke at hun er flink til å synge), så hun stemte i med "å dette skal væææææære brudeparets skål, hurra" opptil flere ganger før vi fikk dengt henne i ro :)))

DU bestemmer. Jeg ville ikke vært talene foruten.

Skrevet

Jeg syns det er koselig med begge deler. Vet at til bryllupet vårt blir det flere sanger enn taler, og det gjør oss ingenting.. Men syns kanskje det bør være en blanding så man ikke blir sittende å synge hele middagen.. Kommer til å gråte jeg og, det vet jeg nemlig.. hehe.. Men det er lov denne dagen :)

Gjest Riga19 - jente 22.10?
Skrevet

Smugkikker litt her på bryllupsforumet, og måtte bare svare, for jeg føler nøyaktig det samme! Eller...er ikke det at jeg blir så rørt, men jeg synes taler er så utrolig kjedelige!:P Det synes kjæresten min også, og siden vi begge er musikalske, blir det nok bare sanger i bryllupet vårt,- hvis vi i det hele tatt gifter oss. Om det blir en tale, så blir det min tale til mamma!:-)

Skrevet

Siden jeg driver et nettsted som skriver både taler og sanger, kan jeg fortelle deg at det ikke er uvanlig at brudeparet setter begrensninger når det gjelder hva de ønsker av både taler og sanger.

Men så er det dette med resten av familien da......

Mange gir etter for presset, og jeg har faktisk bare fått gode tilbakemeldinger fra folk som allikevel har tillatt for eksempel taler fra foreldrene. Og om bruden gråter litt, synes de fleste bare at dette hører med.

Men hvis du er redd for å hylgråte, forstår jeg dine betenkeligheter. Men husk, en tale varer jo bare noen minutter, og latter og tårer går ofte hånd i hånd på en dag som denne.

Det er nesten verre hvis det blir laget sanger der de som egentlig ville holdt tale prøver å få med alt, ikke alle er like flinke til å dikte, og dette kan bli litt vanskelig å synge. Og i en sang forventes det jo at alle skal delta.

Jeg vil råde deg til å bruke vannfast sminke, ha lommetørkle tilgjengelig og tillate korte taler fra de nærmeste.

Men igjen, dette er deres dag, og det er de reglene dere setter som gjelder.

Lykke til, med eller uten taler!

Skrevet

I et bryllup jeg var i hadde brudeparet sagt ifra at de ikke ønsket sentimentale taler, nettopp pga at bruden var så lettrørt. Så det ble flere morsomme og lette taler, og bruden smilte uten tårer.

Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Jeg har luftet det for sambo og ei venninne, begge var uenig med meg.. Jeg har nemlig ikke lyst på hverken taler eller sanger (av samme grunn som deg ) Men jeg synes ideen til hun som har skrevet over her var fin, da.. Det går faktisk an å be om litt lystige taler om man først ikke slipper unna. Men jeg synes også at det går an å be om at folk skriver ned tankene sine på et flott kort og setter det sammen med gavene . Da har man dem jo for alltid også :) Jaja .. Jeg ønsker deg i alle fall lykke til :jeg forstår problemet godt :)

Skrevet

Tusen takk for alle tilbakemeldingene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...