Anonym bruker Skrevet 28. september 2006 #1 Skrevet 28. september 2006 Han er 5 mnd og fullammes, legger rikelig på seg. Han har hele tiden vært veldig harmonisk og svært fornøyd hele tiden. Det gikk mange dager mellom hver avføring fram til lørdag. Etter det bæsjer han 5-6 ganger om dagen og også om natten. Han presser og presser og avføringa er litt klumpete, lukter lite.Er ganske så fornøyd fortsatt på dagene, men når natta kommer gråter han forferdelig sårt. Han legges kl 19 og sovner lett, men har våknet igjen halv ti hver kveld. Må bare ta han opp opp og avlede/trøste til gråten har gitt seg. Ikke vil han ha pupp først, men må ha det for å sovne igjen (ikke så glad i smokk).Så går det 2-3 timer og han begynner å storgråte igjen, trøster han i flere timer hver natt nå og gir pupp, han tar i mye og bæsjer som sagt da også, det har aldri skjedd før. Hva kan dette være? Er så bekymra, tror det er magevondt, men jammen ikke lett å si. Jeg har spist som vanlig også. Virker ikke som det er tenner. Skal ta kontakt med helsestasjonen rett over helga hvis det ikke gir seg.
*guttemamma* Skrevet 28. september 2006 #4 Skrevet 28. september 2006 Hei, det kan nesten høres ut som om han har magevondt. Min kan styre veldig, presser, fjerter og til slutt får han til etter mye om og men.. Men dette skjer kun hvis det har gått over to dager siden sist han hadde avføring. Gutten din skal være over det punktet at du må passe på hva du spiser, så det skal ikke ha noe betydning. Har han vært plaget tidligere med kolikk/luftsmerter, så er det ikke alltid at dette gir slipp når de blir 3 mnd. Anbefaler da kiropraktor. MEN, har du opplevd at han drømmer? Babyer begynner å drømme veldig tidlig, og da kan de begynne å gråte i søvne. veldig sår gråt, også tar det ei stund før de helt klarer å roe seg ned, siden de egentlig ikke er helt våken. Kan jo være det også, at det med magen er bare en tilfeldighet at det skjer samtidig. Min er veldig til å drømme, og vekker seg selv med å begynne å hylskrike. Skikkelig sår gråt, høres ut som om han har det helt forferdelig. Dette er bare forslag, men det skader jo ikke å ringe til helsestasjonen, de er jo veldig behjelpelig der. Lykke til og håper det blir bedre. Slitsomt for både mor og barn..
Mathoka Skrevet 28. september 2006 #5 Skrevet 28. september 2006 Jeg tror tenner, for sånn var Markus i forrige uke, og så plutselig kjente jeg en tann uten å ha sett noen tegn på at den skulle komme...dessuten...mer mat, mer avføring...
Anonym bruker Skrevet 28. september 2006 #6 Skrevet 28. september 2006 Du skriver han presser og presser og bæsjen er litt klumpete, er den hard? De sier jo at babyer som fullammes ikke får hard bæsj men jeg har opplevd det med min. Vi måtte gi sviskesaft for det var vondt for henne å bæsje. Rundt 5 mdr alder skal bæsjen ikke være hardere enn tannpasta.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2006 #7 Skrevet 28. september 2006 Hei og takk for mange svar! Har tenkt på det med drømmer, men synes det virker så rart i og med all den pressinga og avføringa. Det kommer svært lite avføring i gangen og den er lysegul og vannaktig, ofte iblandet grønnfarge. De klumpene ser ut som små viskelærbiter, også lange tråder (gummiaktig). Bedre klarer jeg ikke beskrive den. I kveld måtte jeg opp og gi ham brystet tre ganger før han sovnet, da gråt han slik han pleier å gjøre når han er sulten, dvs, ynking og spising på klut og fingre. Uff, er så redd for hva det kan være:(
Guttemamma til tusen :) Skrevet 28. september 2006 #8 Skrevet 28. september 2006 grønnaktig avføring kan være tegn på luft i magen! ellers ville jeg foreslått laktoseinntolerans, men siden det har begynt i det siste så kan det nok ikke være det...tror jeg.... har du kanskje slutta å rape han? du kan jo pårøve å få han til å rape etter mye pressing og grining, da svelger de mye luft.. ellers så anbefaler jeg å gå på apoteket å få noe mot luft i magen å se om det kan hjelpe!! lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå