to+en til! Skrevet 28. september 2006 #1 Skrevet 28. september 2006 Har en baby på snart 4 mnd, som sover så utrolig lett!! Den minste lyd vekker han.. Og vi har en gutt på 2.5 år også så her er nok av lyder. Vi har aldri lista oss rundt han når han har sove, så skulle tro han var blitt vandt til litt lyder nå. Men neida, bare vi snakker våkner han. Så jeg får han ikke til å sove noe på dagen, kun hvis vi er ute å triller i vogna.. Til sammen så sover han kanskje litt over 1 time i løpet av en dag, det betyr mange 10 minutts dubber. Ikke sover han natta igjennom heller, legger seg rundt 20 og sovner da med en gang, er jo stuptrøtt, men våkner ofte når jeg legger meg 23-24. Så våkner han 1-2 ganger til i løpet av natta. 8-9 er vi stått opp igjen. Er jo altfor lite søvn dette på en så liten baby... Noen tips?
Northernlights Skrevet 28. september 2006 #2 Skrevet 28. september 2006 Har samme sorten jeg,ja. Men han er 11 mnd naa. Maa liste oss rundt, for hver lyd som ikke skal vaere der, vekker gutten. Slitsomt, men lite aa gjoere med det. Jeg skylder paa at han har indianerblod, og ligger paa "vakt" ;o)
3tettesmå Skrevet 28. september 2006 #3 Skrevet 28. september 2006 Jeg har det helt likedan. Min sønn er også snart 4 mnd. Jeg har funnet ut at det beste er å legge han på et helt mørkt soverom og lukke døra så han får mest mulig ro. Etter jeg begynte med det har han faktisk slått til og sovet opptil 2 timer i strekk i forrige uke... Men som regel sover han max 1 time. Legger han ca fire ganger om dagen så da blir det ca 4 timer søvn på dagtid- og det er fantastisk til å være min sønn. Det ideele hadde jo selvfølgelig vært om han kunne sove i støy, men etter dårlig dagsøvn i 4 måneder, har jeg innsett at han trenger helt ro rundt seg for å få litt søvn. Han sover ca likt som din sønn på natta - bare at han legges 18.30 og står opp 6. (i det siste har vi dessverre hatt noen netter der han våkner hyppig om natta...) Søvn er jammen ikke lett...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå