Kæmma og trultene Skrevet 28. september 2006 #1 Skrevet 28. september 2006 Sambo kjøpte et glass med mat til 4 mnd i går. Jenta blir 4 mnd i helga, og vi tenkte begynne med en liten smakebit og se hvordan hun tar det, og så bytte til annen mat (4mnd's) etter en stund så hun får smake litt forskjellige ting. Bare en teskje eller to hver dag, da, ikke mer for hun får jo mm ellers. Er det noen andre som har gjort det? Har noen erfaribger å dele?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2006 #2 Skrevet 28. september 2006 har erfaring med at jo tidligere de blir introdusert for mat, dess lettere blir det.. gjør som du sier, noen små smaker og fortsett med amming så lenge du øsnker!
Kæmma og trultene Skrevet 28. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 28. september 2006 Takk for svar! Greit å høre at det har gått bra for andre, hører jo så mye om at man ikke skal gi før de er så og så gamle - men det er jo ikke for å mette magen, bare smake annet enn melk =)
Halloween-mamma Skrevet 28. september 2006 #4 Skrevet 28. september 2006 Er du sikker på at du klarer å holde matinntaket på kun noen skjeer for dagen da? Når min gutt fikk fast føde for første gang så gikk det bare noen få dager før han krevde å få spise mer enn bare noen få skjeer. Jeg synes dere skal vente litt, jeg da. Også med tanke på at hun slett ikke behøver mat enda (?) og at det er ganske praktisk å fullamme. Og i forhold til at de tar mat lettere jo mindre de er, så tror jeg det er tullball. Jeg tror at det har mest med personlighet å gjøre! Og det vil alltid komme til slutt når barnet er klart for det om ikke de er så overinteresserte med en gang.
Kæmma og trultene Skrevet 28. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 28. september 2006 Men anbefaler de ikke å begynne med smaksprøver fra 4 mnd da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå