Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pjokken er nå 6 mnd, og har begynt å sove på eget rom. Dette viste seg å være en knall avgjørelse, da han aldri har vært enkel å få i seng, samt at han har våknet mye på nettene når han sov hos oss.

Poenget er at natten begynner vel tidlig. Klokken 18 begynner han å bli alvorlig trøtt. Vi har prøvd å drøye det lengst mulig, men han er helt programert til å bli lagt ca 18.30. Men til vanlig har han da brukt omtrent en time på å sovne.

Det gjør han ikke mer. I går brukte han 10 min på å finne søvnen, altså var han long gone kl 18.40.

Så til poenget... Hva vil det egentlig si å venne han av med nattpuppen?

Jeg har gitt ham pupp før jeg legger meg, i 23 - 24 tiden, og da sover han gjerne til 6 - 7 før han våkner. Jeg anser dette som at han sover natten gjenom, men andre som sover hele natten, gjør de det uten noen pupp/flaske fra de sovner om kvelden til morgenen etter? Jeg syns det virker leeenge...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når babyene sover natten igjennom uten mat, er det fra leggetid til de våkner om morningen ja, så kl 23-24 er jo midt på natten for babyen din.

Lillesnupp her på 8 mnd er også stup trøtt kl 1830, så legges da. Våkner igjen ca 23-24 som din, og våkner i tillegg en gang til på natten. Så vi ligger enda litt etter dere vi:-)

Har egentlig lyst for alle parter å avvenne med nattmat vi nå, men med en 2-åring i huset så kvier vi oss til evt gråting på natta. Dessuten så gråter jo lillesnupp så og si aldri, så det skjærer i hjertet mitt å framprovosere gråt..dvs nekte henne mat om natta:-)

Men, jeg tror alle hun har godt av å sove hele natta snart....så prøver å psyke oss opp på det:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...