KaMa Skrevet 28. september 2006 #1 Skrevet 28. september 2006 Pjokken er nå 6 mnd, og har begynt å sove på eget rom. Dette viste seg å være en knall avgjørelse, da han aldri har vært enkel å få i seng, samt at han har våknet mye på nettene når han sov hos oss. Poenget er at natten begynner vel tidlig. Klokken 18 begynner han å bli alvorlig trøtt. Vi har prøvd å drøye det lengst mulig, men han er helt programert til å bli lagt ca 18.30. Men til vanlig har han da brukt omtrent en time på å sovne. Det gjør han ikke mer. I går brukte han 10 min på å finne søvnen, altså var han long gone kl 18.40. Så til poenget... Hva vil det egentlig si å venne han av med nattpuppen? Jeg har gitt ham pupp før jeg legger meg, i 23 - 24 tiden, og da sover han gjerne til 6 - 7 før han våkner. Jeg anser dette som at han sover natten gjenom, men andre som sover hele natten, gjør de det uten noen pupp/flaske fra de sovner om kvelden til morgenen etter? Jeg syns det virker leeenge...
Luca Skrevet 28. september 2006 #2 Skrevet 28. september 2006 Når babyene sover natten igjennom uten mat, er det fra leggetid til de våkner om morningen ja, så kl 23-24 er jo midt på natten for babyen din. Lillesnupp her på 8 mnd er også stup trøtt kl 1830, så legges da. Våkner igjen ca 23-24 som din, og våkner i tillegg en gang til på natten. Så vi ligger enda litt etter dere vi:-) Har egentlig lyst for alle parter å avvenne med nattmat vi nå, men med en 2-åring i huset så kvier vi oss til evt gråting på natta. Dessuten så gråter jo lillesnupp så og si aldri, så det skjærer i hjertet mitt å framprovosere gråt..dvs nekte henne mat om natta:-) Men, jeg tror alle hun har godt av å sove hele natta snart....så prøver å psyke oss opp på det:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå