Gå til innhold

Herregud hun spiser så mye !!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke bånn i ungen min. Hun er bare tre uker og vil ha puppen i munnen HVERT våkent minutt. Heldigvis sover hun en del for puppen blir litt sliten...

Men igår skulle jeg på turn med eldste datteren min. Ga begge puppene til minsten før jeg dro, var borte bare et par timer og da jeg kom hjem hadde hun fått en flaske mm (100 ml) og da trodde jeg hun hadde fått mer enn nok, men neida. Så fort jeg var hjemme begynte maset etter pupp. Siden jeg da visste at hun hadde fått mye mat lot jeg hun bare skrike litt mens jeg holdt henne og vugget henne. Men etter en halv time måtte jeg bare gi opp, hun var jo helt utrøstelig, og da hun fikk puppen var hun helt desperat som om hun aldri hadde sett mat før. Skjønner ingenting jeg....

Noen som har lignende erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun har nok helt sikkert økedøgn.. da må du legge henne inntil puppen så ofte som hun ønsker det for da trenger produksjonen å gå opp!

Skrevet

Ja jeg har akkurat samme erfaring! Gutten vår spiser annenhver time, det har han gjort siden fødselen. Han er nå 4 uker gammel. Sover stort sett ellers, men når han er våken SKAL han ha pupp, natt og dag. Tar bare smokk et par minutter før han spytter den ut og setter i gang sirenen igjen. Vogging og byssing hjelper ikke, bare pupp!

På 3,5 uker har han lagt på seg 1800g, og veier nå 5000g. På HS sier de at han ikke kan få for mye pupp, og at det er bare bra at han blir tjukk på mm. De sier at det ikke er uvanlig at babyer vil ha mat annenhver time til de er ca 8 uker! Så da er du nesten halvveis...hvis det er noen trøst.

Jeg har i tillegg fått brystbetennelse, så det er knallhardt å amme så ofte med så vonde bryster.

Prøv å holde ut, og sørg for at hun tømmer dem skikkelig hver gang, så slipper du iallefall det problemet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...