2barns mor Skrevet 27. september 2006 #1 Skrevet 27. september 2006 Kan hverken stikke, brodere eller hekle. Dvs. jeg kan å legge opp masker til strikking og strikke rett og rang - fram og tilbake. Har aldri prøvd å strikke litt mer avanserte ting... Brodering: enkle korssting får jeg jo til, men..... hekling: null erfaring. Jeg har virkelig kunnet tenkt meg å kunne få til hekling eller strikking. Eller er det noen som har idèer til en hobby selv jeg kan klare?? Nettsider?? På forhånd takk for svar!
Gjest mphs Skrevet 28. september 2006 #2 Skrevet 28. september 2006 Det er en hel del du kan strikke når du bare kan rett og rang- frem og tilbake. Nøstebarn har flere oppskrifter som egner seg til deg og så selger de ett veldig godt garn. Du kan blant annet strikke voksejakke, sokker, teppe,omslagsjakke etc. www.nostebarn.no Og er det noe du lurer på kan du spørre her:o)
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 28. september 2006 #3 Skrevet 28. september 2006 Ja du har noe å gå på her. Det grunnleggende er en start. Da eg begynte å strikke for et år siden så kunne eg ikke legge opp, bare rette og slet med vrange. Men nå strikker eg det ene og andre - det læres fort altså. Men hva med scrapping eller decopage, lage smykker og andre pynte ting. Det er alltid litt å velge mellom. Se gjennom www.panduro.no - der finner du kjempe mye å velge mellom.
snuppelure 74 Skrevet 30. september 2006 #4 Skrevet 30. september 2006 Scrapping kort decoupage perlesmykker
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2006 #5 Skrevet 3. oktober 2006 Lag snuggle buggle, vognpose!! Jeg er heller ikke særlig flink til strikking, hekling, scrapping og div, og synes det er kjedelig.. Men å lage vognpose er kjempe gøy!! Snart ferdig med en nå, og gleder meg til å begynne på en ny. Lager èn med dyne og fleece, og den er kjempe deilig!
*bubbs* Skrevet 18. oktober 2006 #6 Skrevet 18. oktober 2006 det er kjempegøy å strikke! Om du kan strikke fram og tilbake kan du fort lære deg å strikke mønster og hullmønster (det er beskrevet hvordan man gjør det i oppskriftene). Gå inn på www.garnstudio.no Der står det både hekle og strikkebeskrivelser med tusenvis av oppskrifter..
2barns mor Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 19. oktober 2006 Hva er en snuggle buggle vognpose?? finnes det noen nettsider det er bilde av den??
MimmiS Skrevet 19. oktober 2006 #8 Skrevet 19. oktober 2006 En hobby som er veldig populær i utlandet, spesielt i USA og England, som jeg absolutt kan anbefale er dukkehus! Se på www.dukkehus.no og http://home.o4u.no/lchrmini/ og søk på "dollhouse" (USA)eller "dollshouse" (England) på nettet. Dette er en hobby som ikke er så vanlig her i landet, men det som er så kjekt med den er at en kan prøve seg på å lage ting til dukkehuset i alle tenkelige sjangere, og det en ikke får til å lage selv, kan en få kjøpt i dukkehusbutikker. Det er også veldig kjekt å lage selve huset. De fleste som driver med denne hobbyen lager det for å ha det til pynt selv, mens noen lager det med tanke på at barn skal leke med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå