Gå til innhold

huff....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på 6 mnd kontroll i dag med poden.. Han veier nå 9,5 kg og er 69 cm.. Foreløpig så ligger han greit etter skjema, men han burde ikke spise så mye mer enn ytterst nødvendig. Jeg kunne prøve å kutte ned litt på grøtmengden.. Det kan jo bli spennende det, å kutte ned på mat nå når han er vant til mengden...huhh.. synes ikke han får så mye mat heller jeg da...han var nesten 4,2 kg født, så han har jo alltid vært stor...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sa helsesøster at du måtte kutte ned på maten? Hørtes rart ut synes jeg, han er da ikke så stor? Har lest om flere her som har/har hatt så store barn...

sikker nydelig rund og god, har ei lita bolle selv jeg :)

Skrevet

Legen som sa det...jeg kunne prøve det, og se åssen det gikk..Han burde hvertfall ikke øke så mye i vekt framover sa han.. Han får 700ml mme i døgnet + 2 grøtmåltider.. Han er god og rund, det er han, men synes ikke han er så veldig stor jeg da..han er kraftig bygd også...

Skrevet

gjør som du føler for....syns det er litt feil å slanke barn... Men grøt er det mye kalorier i, kanskje du kan bytte ut grøt med noe annet, feks brød?? vet ikke men da får han i hvertfall spise seg mett....

Skrevet

Hørtes rart ut, å kutte ned på mat.. Gir du store grøtmåltider da eller?

Snuppa her får to grøtmåltider pr dag av 5 ss grøtpulver+vann. I tillegg så mye mm som hun måtte ønske.

Syns heller ikke at 700 ml mme hørtes mye ut, og etterhvert ligger jo anbefalingen på 5-6 dl kumelk pr døgn når de blir litt eldre, så du er jo ikke så langt unna det heller..

Gutten din må jo få spise seg mett!

Hentet dette fra babyverden.no:

Måned 6

Guttenes normalverdier er 6.8 til 9.8 kilo, og 64 til 74 cm.

Skrevet

Det hørtes rart ut ja, og jeg ville ikke fulgt det rådet...

Tassen min veide 8700g ved fem mnd. Da spurte hun om jeg fulgte anvisningen på mme-pakken (ehhh? selvsagt!) og mumlet deretter noe om at de anbefalte å vente med grøt til seks mnd. Det er ikke noe jeg bryr meg om. Hun får det hun trenger.

Skrevet

Min var nesten like stor han da, og hs sa ingenting til meg. Hadde hun nevnt slanking skulle hun jammen fått passet sitt påskrevet!

Nå er det mitt tredje barn, så bryr meg fint lite om hva hun sier. Gjør det jeg føler er best. Er jo jeg som kjenner barnet mitt!

Godt de har litt ekstra, forsvinner når de begynner å gå:-)

Skrevet

syns faktisk du skal ringe hs jeg, og fortelle hva legen sa. Høre om hun anbefaler det samme. Syns ikke det høres ut som om han får så mye mat at du kan kutte noen plasser jeg, men du kan jo som hun over sa prøve å bytte ut ett grøtmåltid med brød?

Nei denne legen var sikkert en mann ;) ;)

Skrevet

Jeg har hatt et par "store babyer", men felles for dem begge er at naar de begynte aa gaa, stagnerte vekta etterhvert.

Ingen av dem er overveltig i dag. De er naa 8 og 20 aar.

Han paa 20 er en lang og tynn gutt paa nesten 2 meter...skulle oenske han hadde mere fett paa kroppen sin i dag, jeg!

Saa ikke fortvil =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...