Gå til innhold

Når deres menn kommer fra jobben..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør de da? Er dette en uvanlig situasjon hjemme hos dere, for nå vet jeg sannelig ikke lenger.

Han kommer hjem rundt 1630. Sliten tydeligvis. Får middag servert, etter middag legger han seg på sofaen mens jeg rydder opp. Holder seg våken til kl. 18, enten liggende på sofaen, av og til leker han med barna.

Når kl er 18 er det barne-TV. Da sovner han som regel siden størstejenta skal se barneTV, men det gjør hun sjeldent, hun forsetter og leke. Rundt denne tid lager jeg grøt til bebisen. Når det er leggetid våkner han og hjelper til med legging. Etter legging ligger han på sofaen og ser på tv, trykker mat i munn hele tiden og eser voldsomt ut.

Blir litt oppgitt jeg til tider, men er det helt normalt dette her? Han ser altså barna fra 1630 til 1900 og sover fra 18 til 1830. Han har altså 2,5 time sammens med barna hver dag og sover bort 30 minutt av de..

Jeg overreagerer kanskje, men jeg synes han kan sove etter leggetid hvis han absolutt må det. Av og til føler jeg at jeg bor med en 70-åring. sukk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er ikke sånn. Når min kommer hjem får jeg et kyss, så løper han inn for å finne lillegutt. Deretter spiser vi middag sammen, han koser og leker med gutten mens jeg går meg en tur. Deretter drar han og bygger hus :-) Og så er han bare miiin når han kommer hjem om kvelden :-)

Men det er klart, han ser ikke gutten vår så mye i løpet av en dag siden han er travelt opptatt med husbygginga, men det er bare for en periode, og jeg regner med det endrer seg når huset er ferdig.

Skjønner at du er litt muggen ja, hvis han er hjemme hele kvelden og ikke gjør mer enn det du sier. Tror jeg hadde tatt det opp med ham på en fin måte, at du venter mer av ham, og at ungene nok også gjør det :)

Lykke til fremover :)

Skrevet

Jeg har det akkurat likedan!!!!

Hvis det skulle være noen trøst....

Det er helt tragisk synes jeg..Sitter i den jævla sofan hele etterm.og kveld.

Hva venter de på??? At barna skal bli store?

Jeg har tatt det opp med mannen min flere ganger, men ikke de store endringene blir gjort.

En kveld så ga jeg han en lapp og sa: skriv ned det du har gjort for barna og hus/heim i dag, også gjør jeg det samme.

Han ble helt taus gitt når han så hvor skjev fordeling det var. Lovte bot og bedring, men det holdt ikke så lenge!!!!

Frustrerende...

Skrevet

Tja, jeg syns nå ikke det der hørtes normalt ut!

Samboeren kommer hjem kl 14.30. Da tar han en dusj og vi blir enige om hvem som skal hente sønnen i bhg og hvem som lager middag, evnt henter begge. Vi bytter på å lage middag, og den som ikke gjør det rydder, leker med barna, gir mat til minsten osv. etter middag har vi litt fritid. Da rydder vi, leker med barna, går en tur eller lignende.

Kl halv seks begynner kveldsstellet. Vi tar et barn hver, evnt tar en av oss begge. Ved selve leggingen tar vi også et barn hver. Når kvelden kommer ser vi enten på tv samme, han ser tv og jeg sitter på dataen, eller en veeeeldig sjelden gang spiller vi spill..

Skrevet

han ligger som regel langstrakt på gulvet med et hav av leker og lillegull.....tuller og koser med henne.

men iblant er han sliten, og ligger rett ut på sofaen. har forbud mot å legge seg på sengen, for da kommer han aldri opp igjen...men han har lov til å være sliten iblant, står faktisk opp halv fem....

Skrevet

Hos oss er det vel en mellomting mellom HI og ¤Cherrypie & Statius¤. Han kommer hjem, koser litt med lillegutt. Så spiser vi middag og etter middag vil han gjerne tilbringe litt tid med lillegutt før han skal legge seg så da benytter jeg anledningen til å trene.

Men mating og legging er det stort sett jeg som tar meg av og da sitter han foran TV'en med PC'en i fanget. I tillegg er det jo jeg som tar meg av klesvask, matlaging, handling osv.

Men han jobber skift og har mye fri på dagtid så da tåler jeg at han er litt sløv de dagene han har "normal" arbeidstid. Det er både fordeler og ulemper å bo sammen med en som jobber 3-skift. Alt i alt er det jeg som gjør mest både i huset og med lillegutt.

Kan han ikke rett og slett legge seg tidligere hvis han er så trøtt? Jeg skjønner at det er slitsomt å jobbe, men vi er faktisk på "jobb" hele døgnet vi mødre.

Skrevet

Min samboer jobber døgnvakter og når han har helg jobber han 48 timer.. Denne mandagen kom ham hjem etter en slik helg kl 8.30.. La seg på sofaen og sovnet(de har hvilende vakt, så de sover ofte noen timer i løpet av natta).. Jeg løp som en gal rundt for å få ferdig meg selv og guttungen for en tur til sverige.. Når vi kommer hjem, har han lagt seg i senga for å sove, og sover enda..kl er da 14.00. Oppvaskmaskinen er drit full, ingen flasker igjen til sønnen vår og ingen er vasket. Den han drakk halvparten av før vi dro, står fortsatt på stuebordet. Begge klesstativ er fulle + en full skittentøydunk. og her velter jeg og guttungen inn med masse poser og greier. Han står opp, går i dusjen, steker seg en pizza, pakker fiskesakene og drar og fisker..kommer hjem, og hopper rett i seng.. Jeg er så forbannet at jeg kunne lynsjet han. Han tror det er ferie, å være hjemme med en sønn på 6 mnd.. Så, vet veldig godt hva du føler...noen gange hadde det vært deilig å være alene, for da hadde jeg sluppet å irritere meg...dette er ikke første gangen det skjer.. Du kan jo prøve å si det til han..kanskje du er mer heldig en meg..

Skrevet

jeg har det også sånn rett som det er....

jeg blir så sinna inni meg at jeg har lyst å grine!!! så går jeg vekk litt, roer meg, skriker kankskje litt g samler meg litt... i ny og ned snakker jeg med han om det på en rolig måte og prøver å ikke virke "klagende" på han.. jeg tror at hvis man alltid sier"du gjør jo ingen ting" og bare klger på de så virker det motsatt.. så det so funker best her er settningen: jeg tror vi må hjelpe hverandre litt her hjemme, gutten min. så forteller jeg at kanskje han kan ta (faktisk) opp klærna sine, oppvaskmaskinen, gangen og koke flasker..så kan jeg ta klesvask, handling, stue, gang, soverrom ec etc.. det funker veldig bra i kanskje 5 uker så nevner jeg det igjen :) skryter selvfølgelig veeelig når han har gjort ditt og datt. så nå er det mye bedre!! tror det er fordi jeg ikke klager så direkte på han

prøv det :)

Skrevet

her jobber mannen skift og har 1t30min kjøring til og fra jobb.. så han er sliten da han kommer hjem. gjør ikke mer enn å sove,spise,drite og dusje.. leker med mini da han sitter ved dataen og spiller world of warcraft..eller lar mini sitte på fanget.. men vi er enige i at han skal legge mini hver dag da han er hjemme på kvelden.. det er vel det min sambo gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...