Anonym bruker Skrevet 27. september 2006 #1 Skrevet 27. september 2006 Mannen min har barn fra før, og de bor i et annet land. Derfor blir samvær sjeldent, men når det først skjer så er det kjempekoselig. Problemet er nå biomor som alltid skal ødelegge for samvær. Påskeferien i år fikk vi ikke barna fordi de skulle noe annet (vi fikk aldri noen forklaring på hva). I sommerferien skulle de komme i to uker, men som biomor saboterte pga noe advokatstyr mellom henne og mannen min (hun har brukt kontoen hans og ringt for over 10 000 kr + at hun tok 40 000 kr dagen før hun flyttet med barna, fra kontoen hans) Dette er nå flere år siden, men det ble ikke tatt et ordentlig oppgjør før i sommer. Resultatet ble ihvertfall et kompromiss der hun måtte betale tilbake ca halvparten. Denne saken brukte hun selvfølgelig mot han og klarte å sette barna opp mot faren sin. De skal egentlig komme nå i høstferien, men jeg har mine tvil. Når faren ringer for å snakke med dem er de aldri hjemme. De har ikke ringt oss en eneste gang på over ett år. Mobiltelefonnummeret til hun ene dattera husker hun aldri når han endelig får snakket med henne, så han kan aldri sende sms eller ringe henne direkte. E-mail svarer hun ikke på. Og der har vi våre mistanker om at moren er inne og sletter mailer fra han. Jeg sender pakker og brev innimellom, men jeg har ikke peiling på om de får alt. Får ihvertfall ingen respons. Mulig mor har en finger med i spillet der også... Oppgjøret som biomor og mannen min hadde nå i sommer, endte med en slags kontrakt som er sett på og godkjent av advokater. Og det står bl.a også at min mann skulle trekke tilbake sin sak ang omgangsrett. Dvs at foreldrene skal bli enige sammen med barna når de skal komme hit. Ender vel oppmed at hun bruker dette også på den mest utspekulerte måten, og sier at barna ikke VIL komme hit... Dette er jo ekstra vanskelig siden det foregår i utlandet. Ikke noe familievernkontor som tar seg av sllike saker der nei. Men penger krever de inn!! I bøtter og spann til tross for min manns lille inntekt. Og har han ikke råd til å betale så blir det forskuttert fra et kontor, og han sitter igjen med gjeld. Han MÅ betale minimum 4500 kr for to barn. Dette er selvfølgelig veldig mye når han tjener ca 10000 pr mnd. Ikke tar de hensyn til hvor mye mora tjener heller. Hun kunne vært milionær for den saks skyld, og til tross for det hadde de gitt f... i om han ender opp som gjeldsoffer uten nåla i veggen, så lenge han betaler henne minstesatsen som altså er over 2000 kr pr barn. Klager man til det kontoret svarer de med at de ikke kan hjelpe. Vi har ett felles barn, og tenkte kanskje at det kunne redusere bidraget noe, men nei, det hadde ikke noe med saken å gjøre. Kan ikke mannen min bidra noe til vårt barn er det min plikt å forsørge henne. Og om jeg ikke klarer det så må jeg gå på sosialen her i Norge. Det var det vi fikk beskjed om.. Så jeg må nok bare se hvor gode reglene er her i Norge på slike ting i forhold til andre land. Men det er selvsagt mye rart her også:-) Hjelp!! Blir så vanvittig lei alt dette styret. Måtte bare få det ut...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå