Gjest Skrevet 27. september 2006 #1 Skrevet 27. september 2006 hallo! er det noen her inne nå da tro..? håper det! var på 6 ukerskontroll med marcus i dag, ble skikkelig gla når legen sa vi hadde en frisk og fin gutt:-) -men, så skulle vi inn til helsesøster. ho måla hodeomkretsen, først en gang, så sa ho , nei, dette kan ikke stemme, så måla ho en gang til.. joda, det stemte, omkretsen var 39,3. ved fødselen (20 aug) var han 34 rundt hodet. han har vokst så fort rundt hodet, så vi fikk henvisning til ultralyd av det "lille" hodet hans. *snufs* jeg ble kjempe redd!!!! jeg synes slett ikke at hodet hans ser så stort ut, resten av gutten har jo vokst å, så hodet følger jo resten av kroppen.. når han ble født hadde han litt skev å rar hodefasong, så når dem måla målte dem rundt det minste stedet.(sa faren hans, jeg fikk ikke med meg det..) så på forrige besøk hos helsesøster ble han ikke målt, altså så er det bare to mål av hodeomkretsen. er jo ikke til å stole på målet fra fødselen da egentlig, kanskje han var tjukkere, og at han ikke har vokst så mye alikevel.... bekymra jeg!!!! så nå skal vi vente helt til tirsdag før vi skal på ultralyd. huff, ikke noe gøy dette her:-( er det noen andre som har vært borti det samme?
84 mamma Skrevet 27. september 2006 #2 Skrevet 27. september 2006 Hei... Har ikkje vore borti det same, men vil berre ønska deg lykke til. Vår gut hadde hødemål på 33 cm ved fødsel (11.mai) og 40 cm etter litt over 2 mnd (25.07) Så det er ikkje sikkert det er så ille som hs ville ha det til. Kryssar fingarne for at alt berre er bra!!!!!
Gjest Skrevet 27. september 2006 #3 Skrevet 27. september 2006 ja, får håpe det ikke er noe farlig! er ikke noe gøy , spes ikke når det er hodet.. får krysse fingrene å håpe på det beste. hs sa det nok ikke er noe, dem sender heller en gang for mye enn en gang for lite. og bra er jo det. takker for omtanken:-)
Gjest -lilly- Skrevet 2. oktober 2006 #4 Skrevet 2. oktober 2006 Heisann! Snuppa mi var 32 i hodemkrets da hun ble født og på 6 ukersen (hun var 7 uker da) var den på 37,8. HS sa ingenting på det. Så tror ikke du trenger å bekymre deg. De vokser i rykk og napp når de er så små. Men lykke til uansett
**Bettan** Skrevet 2. oktober 2006 #5 Skrevet 2. oktober 2006 Hei Hei vennen! Har sikkert lagt deg du nå, men lykke til i morra da! Går nok bra se, sikkert ingenting, men ring meg når dere er ferdig i morra og fortell hvordan det gikk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå