Gå til innhold

Noen som ble gravide samtidig som

Anbefalte innlegg

Skrevet

dere ammet?

Lurer litt på om jeg kan være gravid med nr 2. Kvalm og svimmel om dagen. Ammer 2-3 ganger om dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan man fortsatt amme hvis man er gravid eller mister man melken?

Skrevet

Du mister ikkje melka av å bli gravid. Har ikkje erfaring med dette sjølv, men det skal vere fullt mulig å amme unge nr 1 mens ein går gravid med nr 2, og til og med amme begge to når nr. 2 er fødd.

Dersom du skal slutte å amme nr 1 før nr 2 blir fødd, er det lurt å gjere det i god tid, slik at nr 1 ikkje føler at babyen har tatt puppen frå h*n.

HI: Ta ein test du, ellers blir du berre gåande rundt og lure...

Skrevet

Ja, jeg ble gravid da jeg ammet, men jeg avsluttet rundt da jeg ble gravid fordi gutten min ville ikke ha mer. Han brukte puppen min som en leke, grmf! Det er mange som blir gravide mens de ammer, såmuligheten er definitivt der! Jeg har en venninne som var 3 måneder på vei da hun oppdaget det, og hun ammet tett da.

Skrevet

Jeg ble gravid mens jeg fortsatt fullammet :) Og vi har ammet fram til jeg var drøyt 7 mnd på vei. Går fint det! Hadde egentlig tenkt at storesøster skulle fortsette å få mm hvis hun ville, men det ble til at vi ga oss.

Skrevet

Jeg ble gravid mens jeg ammet. Jeg oppdaget at jeg var gravid nettopp pga de symptomene du beskriver.

Hvis du er usikker ville jeg ha tatt en test.

Lykke til:-)

Skrevet

Det glemte jeg ja:-) Du kan fortsette å amme selvom du er gravid. Men det som noen ganger skjer er at graviditeten forårsaker hormonforstyrrelser som gjør at melken endrer smak og barnet ikke vil ha mer.

Skrevet

Mammaen min! 13 mnd skiller de eldste

Skrevet

Jeg ammer og er gravid igjen. Men melkemengden er utrooolig redusert, det er nesten helt tomt... Morkaka virker veldig bremsende på melkeproduksjonen, men mange unger er fornøyde med de få dråpene som kommer.

Skrevet

Det går helt fint, jeg ammet nr 1 helt frem til en måned før nr 2 kom, da sluttet hun av seg selv. Ingen sjalusi da sistemann fikk pupp. merket ikke noe forskjell på melkeproduksjon, men har alltid hatt mye melk da.

Skrevet

Ble gravid da snuppa var 7 mnd, og ammet fortsatt henne. Hadde da sluttet på natta og hun spiste litt på dagtid...så da er det jo ikke fullamming som skal hindre graviditet langt på vei.

Bestemte meg da for å slutte når snuppa var et år med amming, for at jeg ville ha en pause mellom ammeperiodene og for at snuppa ikke skulle føle at babyen tok hennes pupp:-)

Hun sluttet av seg selv da hun var en 11 mnd, tror det smaker ganske anderledes når mamma er gravid....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...