jente80_ Skrevet 27. september 2006 #1 Skrevet 27. september 2006 Datteren vår vil ikke ha melk. hun har aldri villet ha mme, nå vil hun heller ikke ha kumelk. Prøver å gi henne litt av glass( både varm og kald), men hun er ikke interesert. Smaker av og til men er mer opptatt av å klirre tennene i glasset. Prøver å blande litt melk in i kosten ellers men er redd hun får for lite. Er det flere som har det slik? Noen tips?
Gjest Skrevet 27. september 2006 #2 Skrevet 27. september 2006 Gutten min på 1 1/2 har heller aldri drukket melk. Vi har prøvd alle typer som finnes, til og med sjokolademelk for å se om han ville ha det, men nei. Vi kompenserer med å gi han youghurt, helst Biola sin, men han får også annen youghurt. Ellers så er det jo gjerne litt melk i sauser, og i grøt og annen middagsmat. Jeg var litt stresset over dette, har tatt det opp med helsesøster, og i følge henne er det uproblematisk at han ikke vil ha melk. Han spiser også smøreoster på skivene, så han får i seg det han skal ha. Har også skjønt det sånn at de ikke egentlig trenger all den melken som de får i barneårene, så jeg tar dette med stor ro nå.
vipsen*en av hver* Skrevet 28. september 2006 #3 Skrevet 28. september 2006 Heisann.. Sånn har vi det her og. Gutten min på snart 13 mnd har ikke villet ha mme siden han var 7 mnd. Siden han ikke vil ha så mye grøt mer(den er jo det melk i) får han nå biola m/fersken som går ned på høykant og så 1-2 ganger yoghurt hver dag. Dette skulle dekke behovet fikk eg beskjed på.. Prøver innimelom å gi han melk for å se om han vil ha, men han bare vrir seg vekk når han har fått kjent hva det er..
fox`y Skrevet 28. september 2006 #4 Skrevet 28. september 2006 gutten min på snart 15 mnd drikker heller ikke melk.nekter å drikke d.men får yoghurt til lunch hvær dag så litt får han jo i seg men d er jo ikke mye.. jeg bruker heller ikke melk i mat så skal høre med hs om dette....
Aubergine Skrevet 28. september 2006 #5 Skrevet 28. september 2006 Gutten min på 16 mnd. er heller ikke noe særlig interssert i melk. Nå har jeg begynt å gi han 50/50 biola med en eller annen fruktsmak og extra lett lettmelk, så det ikke skal bli så mye sukker, og det er tydeligvis skikkelig nam-nam! Så nå får han en tutekopp med dette og en Wasa knäckis morgen og kveld, og selvom han eeelsker oliven-knäckis, blir den ikke spist før biolaen er tatt på styrten.
septermor Skrevet 28. september 2006 #6 Skrevet 28. september 2006 min gutt er ikke spesielt glad i melk, men elsker kefir. Har dere prøvd det?
M&T mamma Skrevet 29. september 2006 #7 Skrevet 29. september 2006 Spiser hun gulost? Så vidt jeg husker så får hun dekket sitt kalsiumbehov med 5-6 osteskiver pr dag. Smørost hjelper sikkert også. Det finnes jo også kalsium i forskjellige grønnsaker så jeg tror du nok skal kunne dekke behovet på annet vis enn med melk. Tror ikke på melketvang;-) De må ville selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå