Gå til innhold

Nyfødt med øyebetennelse...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen råd til hva jeg skal gjøre med min nyfødte datters øyebetennelse? Kan mormelk lege det? eller burde man kontakte lege?

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok ikke øyebetennelse, men tette tårekanaler. Det er veldig vanlig (jeg også trodde det var øyebetennelse sjarmøren hadde). Du kan dryppe morsmelk i øynene ja, det skal hjelpe.

Skrevet

Hei.

Min lille prinsesse hadde øyebetennelse da hun var tre uker gammel. Jeg var hos lege og fikk dråper og salve. Det er forskjell på tett tårekanaler (da kommer der også gult "guff" ut) og øyebetennelse. Hvis det er rødt på det hvite i øyet er det betennelse (sa legen da). Så jeg vile nok hørt med legen hvis så er tilfelle..

Det går veldig fort over med salven og dråpene. Allerede neste dag var det mye bedre.

Lykke til.

Skrevet

det kan være øyebetennelse, dersom det er gul/grønt. Jeg prøvde først med morsmelk, men det tok det ikke så da gikk jeg til legen og fikk dråper og salve. Hadde to betennelser de tre første ukene grunnet tette tårekanaler.

Skrevet

Min hadde også betennelse da han var nyfødt og vi fikk salve som hjalp. Men han hadde nok en tett tårekanal for han var hele tiden plaget med det ene øyet helt til han var 7 uker. Og siden da har det vært helt borte:)

Skrevet

hs sa at de visstnok anbefaler saltvann og ikke morsmelk på sykehuset til behandling av dette. Kjøp saltvannsdråper og drypp i øyet. Tørk inn mot neseroten, med svakt trykk på undersiden av øyet, det er der tårekanalen sitter. Hvis du ikke synes noe hjelper dra til lege. De gir deg salve, og tar prøve av øyet. Frøkna her er ikke rød på øyet, men litt hoven over øyet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...