Gå til innhold

Hun tar seg i skrittet og gråter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vår datter på 18 mnd har i ettermiddag tatt seg til skrittet og hatt vondt. Jeg sjekket om hun kunne være sår, men så ingen tegn på det. Hva kan dette være tro? Får barn urinveisinfeksjon i så ung alder? Har noen av dere opplevd dette med barna deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kan få urinveisinfeksjon! Uff, det er vondt! Litt vanskeilg å få tatt urinprøve av de når de er så små, men ta en tur til legen. Pass på mye å drikke så lenge!

Skrevet

Ingen aldersgrense for slikt.. Søstera mi fekk urinvegsinfeksjon som utvikla seg til nyrebekkenbetennelse då ho var nokre få mnd gamal. Gjekk med feber i vekesvis og mamma blei sett på som hysterisk fordi ho holdt fast ved at det var noko gale... Etter ein penicilinkur var ho bra att.

Du får kjøpt urinprøvepose på apoteket, ta ein prøve og ta den med på legekontoret. Dei sjekkar den for uvi på lab'en i løpet av eit lite minutt.

Det er lurt å ta urinprøven før du går til legen, ellers må du berre tilbake igjen med prøve etterpå. Det kan ta litt tid å få tatt prøven... Vi har tatt urinprøve av guten vår to gongar pga mistanke om uvi, og det tok nokre timar før han tissa då han fekk posen på.

Skrevet

Kan nok være uvi ja! Vi har netopp hatt en slik mistanke vi også, men fikk ikke til å ta noen urinprøve (skulle ta på morgenen før vi dro til legen, men hun tisset ikke. Fikk beskjed om å se det an litt til ( var ikke det vi skulle til legen for egentlig, men tenkte vi kunne teste samtidig siden vi skulle dit)

Her knasket hun tørkede tranebær til den store gullemedaljen (kjøpt på rimi i fruktdisken), drakk tranebærsaft, fikk tilbud om vann hele tiden, og masse biola til måltider, og vi tok en varm dusj og gikk i ullfrotte-klær så hun skulle holde seg god og varm..(alt jeg pleier å gjøre når jeg har det selv), og jeg tror det har gått over nå. Det er ihvertfall ikke vondt lenger, så vi håper på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...