Mammaen til E.S. Skrevet 27. september 2006 #1 Skrevet 27. september 2006 Var å veide på helsestasjonen i dag. På 3 mnd kontrollen veide hun 6300g, 2 uker etter veide hun 6440 g og nå hele 3 uker etterpå har hun bare lagt på seg 170g, altså hun veier nå 6610g. De skal jo liksom legge på seg 150 g i uken nå... Er blitt så tynn og. Følte det var noe som ikke stemte. Var ingen helsesøstre på stasjonen i dag, men fikk tid om en uke. Nå er jeg så bekymret for henne. Men, men, vi får se hva de sier. Kanskje vi må begynne med grøt. Er jo 4 mnd nå.
maisnupp+snuppa Skrevet 27. september 2006 #2 Skrevet 27. september 2006 Hvordan er humøret hennes. Er hun sutrete og sover lite f.eks? Hvis hun virker blid og fornøyd ville jeg ventet med grøt. Gutten min legger også litt lite på seg. Men han har vært sutrete og urolig en periode nå så jeg fikk beskjed om å begynne med grøt. Er normalt at vektkurven flater ut litt eter 3 mnd alder.
firemerkersmør Skrevet 27. september 2006 #3 Skrevet 27. september 2006 Er vel omtrent som min. Han har lagt på seg ca 250 g hver uke siden fødselen. Plutselig la han bare på seg 100g per uke. Har stabilisert seg på det nå. Han var litt over 3 mnd og 6 kg når det skjedde. Han følger sin egen vekstkurve, så alt er normalt. Så ta det med ro. Fortsett som før, men snakk med HS når det passer seg. Er jo altid greit å høre hvis du er urolig.
Mammaen til E.S. Skrevet 27. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 27. september 2006 Godt å høre at hun ikke er den eneste. Skal ikke foreta meg noe før vi har snakket med helsesøster i neste uke. Hun er blid og fornøyd ca. i en time etter at hun har fått mat. Ellers sutrer hun en del og sover normalt kun 40 min i strekk på dagen. Hun får flaske med mme om kvelden og sover da godt om natten.
Mamma 10 uker på forskudd Skrevet 27. september 2006 #5 Skrevet 27. september 2006 Se på allmenntilstanden til jenta di. Det sier mer enn vekta. Jeg har vært igjennom mye av det samme. I sommer la hun på seg 250 gr på to måneder (altså 125 gr pr måned - men det skjønte du :-)). Tidligere så hadde hun også lagt på seg veldig i rykk og napp. I dag var jeg på ny kontroll og hun hadde lagt på seg 640 gr på ca 1.5 måned. Jeg var også alt for mye fokusert på at de skal legge på seg såååå mye pr uke, skal spise såååå mye til hvert måltid osv. Fakta er at, i alle fall jenta mi, liker ikke så mye mat som mange andre på hennes alder. Og hun er liten (tynn), men følger sin egen kurve, og høyde/vekt står riktig i forhold. Så lenge du har ei jente med god allmentilstand, tissebleier, og ellers er som "før" så får hun nok mat, og hun vokser akkurat så fort som er riktig for henne. Slipp ned skuldrene. Det går så fint, og du gjør det som er riktig for henne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå