Gå til innhold

Dentinox - noen som har prøvd det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi sliter med en snuppe som sannsynligvis er i ferd med å få tenner. Er våken og skriker store deler av natten, ingen trøst i verken byssing, pupp, vann, smokk eller annet. Fikk tips om å prøve Dentinox, smertestillende tannmiddel for spebarn. Noen som kan anbefale det? Er jo litt redd for å bruke det også, må det ikke være ganske sterke saker for å virke bedøvende? Men bør vel ikke være farlig når det ikke er på resept eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eg bruka den på min gut på 7 mnd. ingen bivirkninga vertfall.. han smatta godt på de så e de bedre ei stnd vertfall.. smaka som munnskyll.. og de e ikkje på resept..

Skrevet

dentinox er ok. Dattera mi fungerer det på, men er visst ikke alle det funker. du får kjøpt det på apoteket, en bitteliten brun flaske. du tar bare litt på fingeren å smører på. Jeg har prøvd på meg selv hehe da bare prikker det litt i tannkjøttet :)

Skrevet

Jeg har brukt det på datteren min helt siden hun var 5 mnd,og nå er hun 1 år.

Det er ikke noe farlig,og det hjelper veldig godt når det er tenner på vei.

Det kan smøres på inntil 5 ganger om dagen,og det gjør det mindre vondt når tennene bryter frem,i følge helsesøster.

Lykke til!

Skrevet

Jeg vil absolutt anbefale Dentinox. Det har reddet mange netters søvn, ofte i kombinasjon med paracet stikkpille. Gutten vår blir helt fra seg når tenner er på vei så vi har brukt mye Dentinox. En gang klarte han å få tak i flaska og skru av lokket. Da var han ca. 8 mnd. Vi ringte giftsentralen for å høre om det var farlig. Vi så han hadde sølt litt men visste ikke om han hadde fått i seg nesten hele flaska. Sentralen sa at det var ikke farlig, men vi skulle gi ham melk, for han var nok ganske bedøvd i hele munnen. Han slafset en del med tunga for følelsen var nok nedsatt, men ellers så var han pigg.

Skrevet

Tusen takk for svar, alle sammen! Nå er det skriking her igjen ... allerede. Sov ikke mer enn en halvtime før hun våknet og satte i gang. Så nå prøvde vi nettopp Dentinox og krysser fingrene. Trenger søvn i natt, alle tre. :-/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...