Gå til innhold

Kolikk! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror minsten har fått kolikk. Er 6 uker gammel. Skriker og skriker noe helt sykt og lar seg ikke trøste med noen ting. Sukkervann virker ikke, heller ikke minifom. Har prøvd alle stillinger og grep for å prøve å lokke fram promp og rap, men det kommer ingenting. Stakkars liten! Jeg har også kuttet ut alle melkeprodukter for en stund siden, virker ikke som det hjelper.

Noen som har noen råd? Vil babyen bli bedre med MME enn morsmelk når den har kolikk?Når kan vi forvente at det gir seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje babyen er mer sulten? Kanskje du må amme litt oftere et par dager (økeperiode), det hjalp hverfall oss...

Skrevet

Kiropraktor! Vi var hos kiropraktor da gutten vår var 12 dager gammel....han bæsjet fra nakken og ned i sokkene sine før vi rakk å komme ut av kontoret til kiropraktoren...og ble som et lam etterpå. Sov i 11 timer og siden vært helt fin.

Skrevet

...hvis du VET at det kollikk da og ikke at han er sulten for eksempel.

Skrevet

Ikke sulten. Har masse melk og ungen spiser mye og legger på seg godt.

Skrevet

Da tror jeg jeg ville gitt kiropraktoren en sjans, ellers så finnes det jo mange andre alternativer som sikker andre her har prøvd?? Jeg tenker da på homeopati osv..

Ikkeno` morsomt med en skrikende baby :-(

Skrevet

Vi var til Ostopat/fysioterapaut, med fantastisk resultat.. Dersom du bor i trøndelag vil jeg anbefale Geir Elvbakken. Har kontor på orkanger og Trondheim.

Skrevet

MME ikke bedre enn morsmelk ved kolikk!!! (hvis ammingen går greit, som du sier har babyen tilfredsstillende vektøking, må du ikke slutte å amme bare for å sjekke!!!). Kolikk har ingenting med melka di å gjøre, men skyldes umodent tarmsystem hos den lille. Se flere råd på "kolikkdebatten", bl.a. om "KISS/KIDD" og andre ting. Går over etter 3 måneder.

Skrevet

Kiropraktor hjalp oss, var helt kvitt plagene etter 4 behandlinger. Blander du sukkervannet sterkt nok? 2-3 ss sukker på 1 dl vann anbefaler de på ullevål og det skal virke etter ca 10 min. Det hjalp Lille veldig bra når det sto på som værst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...