Gå til innhold

Rulle rundt/åle og alder og sånt :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært på kontroll nå, og fått beskjed om at jeg skal få oppfølging av fysioterapeut. Jeg har ikke noe i mot det altså, men synes de kanskje forlanger litt mye?

Lille mini er nå 8 måneder (om noen dager), men er ikke noe særlig på å rulle seg rundt og bevege/åle seg på gulvet. Hun ruller av og til, og beveger seg litt rundt sin egen akse. Hun ruller også en sjelden gang tilbake til ryggen. Aller best liker hun å ligge å rulle fra side til side, mens hun holder i en leke, tærne eller bare prater (freser/spytter).

Vi er veldig mye alene da familie bor langt borte. Så derfor når vi kommer på barseltreff så blir hun litt ekstra stø. Ikke redd eller noe sånt, men litt mer tilbakeholden og fanget til mamma ekstra trygt, og viser seg ikke så godt fram som de andre barna. HS/Fysio. mener nå at hun er en smule sen av seg, og bør bevege seg "hele tiden".

Jeg synes det er topp å få oppfølging av fysioterapeut.

Men det jeg egentlig lurer på, er hun så veldig treig da?

Noen er tidlig ute, andre senere. Er mi så "unormalt" sent ute egentlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du, det spørsmålet har kommet opp veldig mange ganger her. Er min treg, er min tidlig ute. Babyer utvikler seg forskjellig. Noen ligger omtrent bare på ryggen i mange mnd. før plutselig alt skjer på en gang.

Noen krabber ikke men reiser seg plutselig helt opp en dag.

Syns ikke du skal bekymre deg jeg, hun er ikke unormalt sent ute : )

Kos deg med jenta di : )

Klem

Skrevet

Hei.

Tror du skal ta det helt med ro. Sønnen til venninna mi er 10 mnd og begynte å bevege ser fremover på gulvet for bare noen dager siden... Han har rett og slett ikke "giddet" tidligere. Venninna mi har prøvd å legge leker litt foran han, men etter å ha prøvd å nå de en gang eller to gadd han ikke mer og fant på noe annet i steden. Han er en utrolig blid og god gutt på alle måter, men bare litt av den bedagelige typen. På Hs har de ikke sagt noe om dette, bare beroliget vinninna min når hun har vært litt redd for at han er sent ute.

Bare er så forskjellige at det kan skille mye i alder for når de gjør hva osv.

Mini`n din kommer nok når hun er klar for det!

Det er du som kjenner henne best.

Lykke til og kos deg med prinsessen din!

Skrevet

Unnskyld at jeg spurte da :)

Ellers takk for svar.

HI

Skrevet

Jeg fikk selv ordnet med henvisning til fysioterapeut til snuppa når hun var 2-3 mnd for hun hadde tydelig favorittside og jeg mistenkte kiss.

Hos fysio fikk vi god veiledning, som gjorde at snuppa ganske kjapt kom seg videre i utviklingen. denne fysio var helt super fordi hun viste meg ulike utviklingstrinn, sånn ca når de ulike lå innenfor normalen - og så påpekte at hvert barn er ulikt utviklet, og det er sjelden noen fasit... derfor er jeg selv innmari avslappet i forhold til dette.

Om hun er så veldig treig aner jeg ikke, kan bare sammenlikne med mi dame. Når hun mestrer å bevege seg rundt sin egen akse vil hun også etterhvert kunne forflytte seg fremover.. hos snuppa her tror jeg det kom omtrent samtidig.

Vi fikk forresten tak i en sånn "krabbeleke" fra fisher price som skulle oppmuntre henne til å komme seg fremover :)

Uansett, slapp av - dette kommer etterhvert!

Skrevet

heisan!

Vil bare fortelle at min gutt lå bare på ryggen, og litt på magen å lekte frem til han var nesten åtte måneder. Rullet litt sånn som din. Så plutselig begynte han å åle seg sakte bortover. Han klarte plutselig å rulle begge veier uten prblem. Uka etter ålet han enda raskere. Så uka etter der igjen begynte han å krabbe. Uka etter der begynte han å resie seg opp etter ting, og uka etter begynte han å gå rundt ting. Så bare på 1 måned lærte han seg alt dette. Et skikkeli hopp i utviklinga me andre ord. Og det kom helt uventet på meg. Så bare vent. Plutselig springer du etter henne, mens hun krabber fra deg i racerfart ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...