Gå til innhold

Liker ikke grøten - og ikke noe annet heller...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla har passert seks måneder og vi har hatt to grøtmåltider de to siste ukene. Skulle egentlig begynt med et tredje måltid nå, men hun bare grøsser av alt hun får servert. Vil helst ikke ha grøt lenger heller. Spiser bare noen få skjeer før det er helt slutt. Vil jo ikke tvinge henne heller, for da vil hun vel for all framtid hate mating.

Noen tips om noe vi kan tilsette grøten for at den skal bli bedre for henne? Kan vi søtsette den på noe vis?

Er det vanlig at de brekker seg av absolutt alt de får, selv 4.-5. gangen de får det???

Litt frustrert nå. Vil gjerne sove litt mer om natta snart.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du hatt eplemos i? Man kan faktisk fullamme lenge. Det er ok.

Skrevet

Slik er det desverre med de små, de styrer på akkurat som de selv vil. Og det er nok ganske naturlig at i enkelte perioder spiser de mindre mat enn i andre perioder. Du kan prøve å røre i litt pure eller mose litt banan, det er veldig mange barn som liker det. Jeg har prøvd med pittelitt kanel på grøten, det falt i smak her. Hvis ingenting hjelper ville jeg bare latt det gå noen dager uten grøt, kanskje hun plutselig får smaken for det igjen :)

Skrevet

Hei!

Stusser litt på at du vil gi grøt hele 3 ganger i døgnet? Kanskje det er litt mye? Hva med å gi middag eller frukt ett av måltidene?

Ellers er mitt beste råd å blande i noe baby liker. Her feks er sviskesaft en klassiker. Den er blitt brukt både i grøt og middag faktisk - og når baby er kommet i gang kan du ta mindre og mindre og til slutt ta den helt bort. Grønnsakspure med en god dæsj sviskesaft er en klassiker her i gården, he he!

Tror ikke babyer tenker som oss; sviske i middagsmaten?!! Tihi!

Kan være verdt et forsøk..

Skrevet

Et tredje måltid, skrev jeg.

Har prøvd masse forskjellige middager, men ingen som har fallt i smak. Problemet er at det ikke er noen ting jenta liker!

Skrevet

vet ikke om du gjør det, men hva med å pumpe ut mm (eller bruke mme hvis du ikke ammer) i grøten. Det er jo en smak hun liker og er kjent med... går vel helt sikkert an å blande litt mm/mme inn i et middagsglass å, men vet ikke hvor bra effekt det er... forandre på konsistensen. kanskje hun vil ha den bløtere/fastere...

Skrevet

Pröv med velling??

Gutten min var så lei grøt, så jag köpte velling för att testa.

Det ble suksess, nu får han grøt til formiddagsmat og velling til kveldsmat. Det som är litt dumt är att det bara finns en sort här i Norge, jag brukar köpa med när jag är hemma hos min familj i Sverige, där finns det mer att välja mellom.

Skrevet

Takk for svar!

Skal prøve med eplemos og velling.

Har som regel i litt mm i det hun får. Men enzymene gjør maten så tynn når det drar ut litt, så middagsmaten blir veldig tynn. I sta måtte vi ha fullt klesskift og vask av trekket på stolen også etter maten :-)

Lurer forresten på hva slags fargestoffer det er i Hipp-maten. Flekkfjerneren tar det ikke engang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...