Gå til innhold

Barn på 4 mnd - rød "blemme" på overleppen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen andre som har sett at barnet deres har hatt en liten prikk, eller rød flekk/blemme på overleppen?

Den er akkurat under nesen... Den kommer av og til, og kan se ut som et uskyldig munnsår... (veldig liten, altså) Eller kan det komme av at barnet har fått flaske? (litt sår når hun drikker fra flaske?)

Jeg ville egentlig ikke tenkt så mye over det, hadde det ikke vært for at ei bekjent kysset barnet mitt da hun var 2 mnd, og denne voksne bekjente hadde da et veskende munnsår. (herpes).....

Har hatt "panikk" for at hun kunne ha smittet min datter..... Hva tror dere? Kan eventuelt herpes smitte et så lite barn? Og er det andre som har en liten blemme eller rød flekk på leppen på barna sine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min sønn hadde også en sånn "blemme" på overleppen, på midten liksom. Tror det kom av sugingen. Den ble etterhvert bare til en hudfille som falt av av seg selv.

Med mindre din bekjent kysset henne i/på munnen ble hun vel ikke smittet? Herpes smittes vel gjennom spytt!?

Skrevet

Ja - det er vel slik det smitter..... Var redd hun kysset henne på munnen (hvilket jeg mener man ikke skal gjøre med andre sine barn!!!)

Så hvis min datter sikler, og hun bekjente hadde et veskende munnsår, var jeg redd det kunne ha smittet.........

Men det var beroligende å høre at sønnen din også har hatt en slik "blemme".. Høres ut som om min datter har det samme, så da går det jo bort... Takk for tilbakemelding.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...