Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg husker at eldstejenta mi spiste en del yoghurt, men jeg husker ikke når jeg begynte å gi henne det. Vesla her er 8 mnd nå, men er det for tidlig med yoghurt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynte når jenta mi var 9 mnd. Fikk beskjed av helsesøster å være forsiktig i starten og ikke gi mer enn en 2-3 spiseskjeer om dagen.

Skrevet

Begynte litt for 3-4uker sia, jenta mi blir 1år om 7dager...:)

Skrevet

Mener at man kan begynne å gi syrnede melkeprodulkter samt vanlig melk i matlaging (feks. hvitsaus) fra de er 10 mnd. Vanlig melk skal man vente med til de er 1 år, tror det var noe med proteinene i melka som ikke var bra for ungene.Vi begynte å gi youghurt fra 10 mnd.

Skrevet

I Sverige anbefaller de yoghurt fra 8 mån:)

min gutt är 8,5 mån, han har fått naturell yoghurt med frukt i noen uker. Går helt fint det! Han synes det är kjempegott!

Skrevet

var på helsestasjonen i dag, med gutten på 7 mnd, og snakket om melkeprodukter. Helsesøster sa at de nå anbefalte å vente enda lengre med youghurt enn vanlig melk og andre melkeprodukter. Dette fordi melkepulveret i youghurt visstnok var enda sterkere enn det de fikk gjennom annen matlaging...Så barnet burde være over ett år, og ikke reagere på vanlig melk før en introduserte youghurt.

Det var svaret jeg fikk i dag, forstå det den som kan....

Skrevet

Åhhh...helsestasjon...Jag är så lei av dem! Jag frågar aldrig dom om nåt längre, får bara rara svar.. Bättre att fråga sin egen mor har jag oppdaget:) Synes i grunn det är ganska märkligt..det kommer nya "restriktioner" hela tiden om vad barn ska og ikke ska spise, og når de skal spise vissa ting osv..

Det var ju inte så förr, jag har en i släkten som gav barnet sitt h-melk från 3 mån ålder pga att hennes brøstmelk tog slut, han lever och mår bra, är väl i 40 års åldern nu:)

Personligen tror jag mest på att man hellre kan pröva sej fram och de barnet det man vill, bara man har lite sunt förnuft och ser efter evt reaktioner, då är det ju bara att sluta ge det de reagerar på..

Skrevet

bra skrevet, tror man kommer langt med en stor porsjon "sunn fornuft"

3.mann i februar ( som nå er blitt 7mnd, har derfor omsider skiftet nick)

Skrevet

Så de på helsestasjon vet ikke hva de snakker om da?

Skrevet

Hehe...nja, de kan nog vara lite väl sneve i synet tycker jag!

Men det är ju upp till var og en, jag föredrar vartfall att göra ting på min måte utan deras "goda" råd:) Har gått supert hittills vartfall.

Skrevet

Jeg var på helsestasjon for 14 dager siden og hun sa jeg kunne begynne med litt ost på brødskiva og yoghurt.

Hu får nå kanskje en yoghurt i dagen, elsker det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...