Gå til innhold

nå sitter jeg her med gråten i halsen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min har planlagt weekend-tur ihøst. Vi har prøvd å pusle det til, å få det til å gå opp med reisemål, min jobb, hans jobb, barnevakt for 2-åringen, rimelige nok flybilletter osv... hadde endelig funnet den perfekte helga, og etter TRE dager fikk jeg endelig svar fra ham (vanskelig å få sjefen i tale tydeligvis) om at joda han kunne få fri den helga, men julebordet som egentlig skulle være to helger etterpå har nå blitt flyttet til "vår" helg.... dermed ser det ut som om ferien går i vasken... jeg er så lei av å organisere og prøve å flytte rundt på den weekend-turen, tror jeg gir opp hele greia. Får holde oss hjemme istedet. Men det hadde vært så deilig å reise bort sammen, bare ei helg, bare vi to, ingen unger, oppussing, jobb eller noe... reiser vi ikke før ungen kommer så må vi jo vente minst et halvår med den turen :( jeg er så lei meg nå at jeg kjenner tårene er rett rundt hjørnet, og det tar seg så innmari dårlig ut å sitte og grine når jeg jobber i ekspedisjon med kundekontakt.. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Få resept fra legen på at du MÅ reise bort med ham en helg! Skjønner deg utrolig godt, ka-ping, masse sympati herfra... Er julebordet så viktig?

Skrevet

kan dere ikke droppe julebordet, og unne dere en kosetur før alt blir kaos igjen?? hva er viktigst..?? forholdet eller et julebord??

jeg hadde dratt på kosetur.. uten tvil..

Skrevet

joda, skjønner at det mest nærliggende er å droppe julebordet, men han begynte i denne jobben bare for et par måneder siden, og det er faktisk ganske viktig å være med på sånne ting når man er ansatt i en liten bedrift der samspillet mellom de ansatte utgjør en veldig stor del av både arbeidsmiljø og effektivitet på jobb.

Skrevet

Ja, og det er kanskje ka-pingmannen vi skal mase på om det?

Hva med å reise bort dagene før eller etter? Overnatting med spa, for eksempel, hvis julebordet er fredag kan man dra etter og hvis det er lørdag kan dere jo komme hjem freshe og uthvilte? Man kan jo faktisk ta en fridag en fredag også?

Skrevet

Huff, er det ikke typisk!

Kjenner liksom behovet for den turen blir større når en ikke får det til også....

Klem!;.)

Skrevet

Det er nok ka-pingmannen og hans jobb det står og faller på ja. Og så muligheten for barnevakt selvsagt. jeg skal alltid greie å trikse det til med min egen jobb, på et vis.

Var meningen vi skulle ta torsdag-søndag eller torsdag-mandag, så vi fikk noen dager når vi først reiste... man mister jo store deler av reisedagen uansett, da blir lørdag-mandag litt knapt. Skulle liksom være bryllupsreisa vår dette, har ikke hatt verken tid eller penger siden vi gifta oss for to år siden. Vi kan jo som sagt utsette hele greia, men da blir det ikke tur før om ca et år... jeg gidder ikke sitte og pumpe meg ørten ganger om dagen når vi er på kjærlighetsreise, og savne babyen hjemme. Går mye greiere med en 2 1/2-åring hjemme.

Jeg sitter og ser på muligheten for å reise helga før - da har han egentlig jobbhelg og må be seg fri tre eller fire dager istedet for to-tre. Da blir sikkert sjefen superblid...

Skrevet

akkurat, liten2, det er nok litt derfor jeg sitter og svelger tårer og snørr og alt mulig sånt nå... man higer ofte ekstra etter det man ikke kan få :)

Skrevet

Så fortsett å spare til bryllupsreise i 2007 og ta en dirty weekend på hotell i Tr.heim eller noe - en overnatting i fremmed seng med roomservice eller middag på bra restaurant trenger ikke koste _så_ mye, og kan gi utrolig uttelling så lenge det er med riktig person:)

Skrevet

joda, det er sant :) Vi får se, skal kjøre hjem til Fosen med gubben ikveld, så vi kan prates litt da om hva vi gjør.

Takk for trøst og forståelse, jenter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...