Anonym bruker Skrevet 27. september 2006 #1 Skrevet 27. september 2006 Skal lage opp litt middagsmat til lillemann. Har tenkt å bruke poteter og gulrøtter. Må jeg tilsette noe olje e.l? Mm eller mme må jeg vel ha for å få det litt tynnere.. Men jeg kan fryse dette i små glass? Og hvor lenge kan jeg oppbevare det i kjøleskapet? På forhånd takk
Gjest Skrevet 27. september 2006 #2 Skrevet 27. september 2006 Det kan fryses, men eldstejenta mi likte ikke opptinte poteter da hun var baby. Konsistensen endrer seg og blir litt kornete. Holder seg i kjøleskapet ca 4-5dager (uten mm/mme).
AnonymeAnine Skrevet 27. september 2006 #3 Skrevet 27. september 2006 Jeg bruker avkoket til å tynne ut og noen ganger litt olje i tillegg. Jeg fryser i glass eller plastboks. Har det i kjøleskapet 3-4 dager.
knoppi Skrevet 27. september 2006 #4 Skrevet 27. september 2006 Se denne linken her...mange gode matforslag! http://www.barnemat.com/index.asp Jeg prøvde å koke og mose potet. Blandet i en ts smør og litt morsmelk til det var passe grøtaktig konsistens. Min 5 mnd ville ikke ha...liker heller grøt. Men jeg skal prøve igjen når han blir litt større siden jeg nettopp har begynt med litt fast føde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå