Hillamor Skrevet 27. september 2006 #1 Skrevet 27. september 2006 Hei alle mødre(og andre)! Vi har tenkt på å kjøpe sprinkelseng til knøttet og kikker litt rundt. Er det noen som vet hvilke godkjenninger sengen bør ha? Vet at det skal være en viss avstand mellom sprinklene, men ikke hvor mye. Har sett at noen er EN-716-godkjent, men kan ikke finne ut hva det er.. Noen som vet? Når får deres ny seng?? Knøttet vårt er 6 mnd.
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 27. september 2006 #2 Skrevet 27. september 2006 måtte skifte når småen var 3.5mnd...da reiste han seg plutselig opp....og vi hadde vugge
Hillamor Skrevet 27. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 27. september 2006 Oi da! Det var tidlig!! Vi har en vugge som henger på et stativ vi. Jeg fikk det da jeg var lita. Gøy å bruke den igjen til sin egen unge.
guttemamma2 Skrevet 27. september 2006 #4 Skrevet 27. september 2006 Mine gutter har aldri hatt annet enn sprinkelseng fra de kom hjem fra sykehuset. Storebror gikk over til stor seng (90x200cm) da han var 2år og bare klatret ut av sprinkelsenga. Vet ikke hva slags godkjenning sengene skal ha, annet enn at de ikke må få hodet ut mellom sprinklene... Husker ikke hvor mange cm det skal være. Vi har en billig Ikea-sprinkelseng. Koster vel 299kr eller noe sånn, tror jeg. Helt fin seng.
-carina- Skrevet 27. september 2006 #5 Skrevet 27. september 2006 Vi startet med sprinkelseng med en gang vi kom hjem fra sykehuset. Legger ham der om kvelden, men så kommer han over i vår seng i løpet av natten. Vi hadde en sprinkelseng-beskytter, og lagde sengen litt mindre og lunere, for sengen er nok litt stor foreløpig for en så liten kropp... Det er en eller annen bestemmelse om at det skal være maks x cm mellom sprinklene for å unngå at barnet kan sette hodet fast. Ellers skal man vel bare forsikre seg om at sengen er stødig. Tror ikke ellers det er noen bestemmelser over en sånn seng... Sorry, kunne ikke hjelpe deg med antall centimeter... )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå